Yazarlar (1) |
![]() Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Duygusal zekâ kişinin kendisinin ve etrafındaki insanların duygularını tanıma, yönlendirme ve amaç doğrultusunda duygulardan yararlanma becerisi olarak ifade edilmektedir. Literatürde lider kişiliğe sahip insanlarda olması gereken vasıflardan birisi olan duygusal zekanın girişimcilik, girişimcilik eğilimi ve girişimcilik niyeti üzerine etkisini gösteren çok sayıda ampirik bulgu mevcuttur. Duygusal zekanın girişimci kişilik üzerindeki etkisini analiz eden çalışmalar ise oldukça sınırlıdır. Bu çalışmada Anadolu’da bulunan köklü bir üniversitenin Turizm Fakültesi öğrencilerinde duygusal zekanın girişimci kişilik özellikleri üzerindeki etkisinin analiz edilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla öğrencilere yönelik duygusal zekâ ölçeği ve girişimci kişilik özellikleri ölçeğini içeren bir anket uygulanmıştır. Elde edilen verilere uygulanan yapısal eşitlik modeli sonuçlarına göre; duygusal zeka ölçeği alt boyutlarının girişimci kişilik özelliklerinden risk alma eğilimi, yenilikçilik ve kendine güven üzerinde anlamlı etkisi olduğu, başarı ihtiyacı ve belirsizliğe karşı tolerans üzerinde ise anlamlı etkisinin olmadığı görülmüştür. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | Türk Kamu Yönetimi Dergisi |
Dergi ISSN | 2757-6191 |
Dergi Tarandığı Indeksler | Index Copernicus, Google Schoolar |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2024 |
Cilt No | 5 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 150 / 157 |
Makale Linki | https://tujpa.com/index.php/journal/article/view/93 |