img
img
Pazarlamada Tüketim Ritüellerine İlişkin Kavramsal Bir Çalışma (Güncel Gelişmelerle Pazarlama Konular ve Araştırmalar-I)   
Yazarlar (1)
Dr. Öğr. Üyesi Özlem ŞENLİK Dr. Öğr. Üyesi Özlem ŞENLİK
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Kültür, toplu halde yaşayan bireyleri birbirine bağlayan en temel yapı taşıdır. Adetler, töreler, düğünler, bayramlar, cenazeler bu bağ sayesinde gerçekleştirilen ve nesilden nesile aktarılan birçok davranışı içermektedir. Bu davranışlar ritüel olarak tanımlanmaktadır. Birey tek başına da toplulukla da yaşasa geçmişten gelen, bazen anlamlandıramadığı, neden sonuç ilişkisi bulunmayan yine de tekrar eden pek çok davranışta bulunmaktadır. Kutlama, anma, yad etme, kutsama şeklinde gerçekleşen davranışlar beraberinde tüketimi gerekli kılmaktadır. Tüketici birey ya da toplum olsun bu davranışlarda ikram, sunum, gösteriş gibi nedenlerle şekillenen tüketim davranışları göstermektedir. Süreklilik arz eden tüketim davranışları tüketim ritüelleri olarak ifade edilmektedir. Tüketim ritüelleri, mevcut toplumun süregelen davranışı olabildiği gibi başka coğrafyalardan etkilenmek suretiyle de transfer edilebilmektedir. Tüketim …
Anahtar Kelimeler
Kitap Adı Güncel Gelişmelerle Pazarlama Konular ve Araştırmalar-I
Bölüm(ler) Pazarlamada Tüketim Ritüellerine İlişkin Kavramsal Bir Çalışma
Bölüm Sayfaları 63-74
Kitap Türü Kitap Bölümü
Kitap Alt Türü Alanında uluslararası yayınlanan kitap bölümü
Kitap Niteliği Diğer uluslararası bilimsel kitap
Kitap Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2023
ISBN 978-975-447-599-9
Basıldığı Ülke
Basıldığı Şehir Gaziantep
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş