img
img
Kahramanmaraş Depreminden Etkilenen Çocukların Deprem Kavramına İlişkin Metaforik Algıları    
Yazarlar (3)
Arş. Gör. Gamze SAATÇİ Arş. Gör. Gamze SAATÇİ
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Türkan Saatçi
Öğr. Gör. Muhammed KÖSTEKÇİ Öğr. Gör. Muhammed KÖSTEKÇİ
Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu araştırmada, Kahramanmaraş depremini yaşamış çocukların depreme ilişkin metaforik algılarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Kahramanmaraş ilinde Oniki Şubat ilçesindeki 125 depremzede çocuk oluşturmaktadır. Veriler Kahramanmaraş depreminin 10. Günü (16-20 Şubat) Kahramanmaraş Oniki Şubat ilçesinde sığınan depremzede çocuklar ile yüz yüze görüşmeler yapılarak toplanmıştır. Araştırmada yöntem olarak “olgu bilim” deseni kullanılmıştır.. Araştırma verileri katılımcıların “Deprem….. gibidir/benzemektedir. Çünkü ...” ifadesine verdikleri cevaplara göre toplanmış ve içerik analizi yap ılarak veriler analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda katılımcılar “deprem” kavramına yönelik 55 adet farklı metafor ortaya koymuşlardır. Metaforlar, ortak alanları ve kullanım nedenlerine göre 6 kategori altında toplanmıştır. Kategoriler; korku ve kaygı teması, doğal felaketler ve din teması, oyun ve çocukça eşyalar teması, kırılma ve zarar görme teması, ölümcül temalar, kentsel ve yapısal temalar şeklindedir. Elde edilen veriler sonucunda, çocuklara depreme yönelik teorik bilgiler verilmesi ile birlikte onlara duygularını ifade edebilme imkanının verilmesi ve duygusal destek sağlanması önerilmektedir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan tam makale
Dergi Adı Avrasya Sağlık Bilimleri Dergisi
Dergi ISSN 2651-3501
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 09-2024
Doi Numarası 10.53493/avrasyasbd.1403027
Makale Linki http://dx.doi.org/10.53493/avrasyasbd.1403027