Yazarlar (2) |
![]() |
![]() Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Arka Plan: Kitlesel göçlere maruz kalan ve her geçen gün daha fazla göçmen öğrencinin eğitim çağına girdiği Türkiye’de göçmen eğitimi konusundaki araştırma ihtiyacı artmaktadır.Amaç: Bu araştırma, göçmen eğitiminin sürdürülebilirliği bağlamında, Türkiye'de ve dünyada geliştirilen modeller ışığında, süreç temelli bütünleşik uyum modeli ortaya çıkarmayı amaçlamıştır.Yöntem: Araştırma, 2021-2022 eğitim- öğretim yılında, Kırşehir ilinde üç farklı başarı düzeyine sahip göçmen öğrenci ve yerli öğrencilerin birlikte eğitim-öğretim aldığı okullardaki yöneticiler, öğretmenler, göçmen ve yerli öğrenciler ile yürütülmüştür. Nitel desende tasarlanan araştırmada gömülü teori yöntemi tercih edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubu, amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik yaklaşımına dayalı olarak Kırşehir ilinde kayıtlı göçmen öğrencisi bulunan altı ortaokul yöneticisi, bu okullarda görev yapan on öğretmen ve yirmi öğrenciden oluşturulmuştur. Araştırma verilerinin toplanmasında araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizi, MAXQDA analiz programı kullanılarak yapılmış; verilerin analizinde tematik analiz yaklaşımı tercih edilmiştir. Bulgular: Analiz kapsamında öncelikle göçmen öğrencilerin, yerli öğrencilerin, öğretmenlerin ve okul yöneticilerinin eğitim-öğretim kapsamındaki temel gereksinimleri belirlenmiştir. Sonuç: Daha sonra katılımcıların belirttiği ihtiyaçların karşılanmasına yönelik öneriler geliştirilmiştir. Bu araştırma ile göçmen eğitiminin sürdürülebilirliği bağlamında süreç temelli bütünleşik bir uyum modeli önerilmiştir. Bu modelin uygulaması durumunda göçmen … |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | Göç Araştırmaları Dergisi |
Dergi ISSN | 2149-5548 |
Dergi Tarandığı Indeksler | Asos Index |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2024 |
Cilt No | 10 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 87 / 124 |
Doi Numarası | 10.70972/gad.1553768 |
Makale Linki | https://doi.org/10.70972/gad.1553768 |