img
img
1968, 2005 ve 2018 Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programlarına Göre Hazırlanan Ders Kitaplarının Kavramlar Açısından İncelenmesi     
Yazarlar (2)
Fakı Danabaş
Prof. Dr. Bayram TAY Prof. Dr. Bayram TAY
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Türkiye’de 50 yıllık süreçte ortaya çıkan sosyal bilgiler ders kitaplarındaki değişimi ve varsa gelişimi, karşılaştırmalı olarak betimleme amacıyla planlanan bu çalışmada, 1968, 2005 ve 2018 Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programlarına göre hazırlanan 4. sınıf sosyal bilgiler ders kitapları kavramları içerme durumları açısından karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Nitel araştırma modelinin benimsendiği bu çalışmada veriler doküman analizi yoluyla elde edilmiş ve MAXQDA 12 programı kullanılmıştır. 1968, 2005 ve 2018 Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programlarına göre hazırlanan 4. sınıf sosyal bilgiler ders kitaplarında yer alması gereken 91 kavramdan 86 tanesi ders kitaplarının üçünde de yer almaktadır. Bunun yanı sıra “İklim” ve “İsraf” kavramlarının 1968 ve 2018’e göre hazırlanan 4. sınıf sosyal bilgiler ders kitaplarında yer aldığı ancak 2005’e göre hazırlanan 4. sınıf sosyal bilgiler ders kitabında yer almadığı, “Yargı”, “Anayasa” ve “Din” kavramlarının ise sadece 1968’e göre hazırlanan 4. sınıf sosyal bilgiler ders kitabında yer aldığı görülmüştür.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı The Journal of International Educational Sciences
Dergi ISSN 2149-0848
Dergi Tarandığı Indeksler SOBİAD
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2020
Cilt No 25
Sayı 7
Sayfalar 120 / 141
Doi Numarası 10.29228/INESJOURNAL.47973
Makale Linki http://dx.doi.org/10.29228/inesjournal.47973