Yazarlar |
Döndü Oker
|
Prof. Dr. Bayram TAY
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışma, ilkokul öğrencilerinin hayat bilgisi dersi tutum düzeylerini tespit etmeyeyönelik bir ölçek geliştirmek ve geliştirilen bu ölçekle öğrencilerin hayat bilgisi dersine yönelik tutum düzeylerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Betimleyici araştırmayöntemi kullanılan çalışmada veriler dört çalışma grubundan elde edilmiştir. Çalışmagrupları 355 (AFA), 264 (DFA), 61 (test-tekrar test) ve 290 (tutum belirleme) öğrenciden oluşmuştur. Verilerin analizlerinde SPSS 22.00 ve Lisrel paket programlarındanyararlanılmıştır. Elde edilen verilere göre; açımlayıcı faktör analizi (AFA) sonunda;geliştirilen ölçeğin toplam varyansın %46.30’unu açıkladığı, her bir faktörün en az%2 özdeğere sahip olduğu, yine her bir faktörün toplam varyansın en az %14’ünüaçıkladığı, her bir faktörün en az beş madde ile temsil edildiği, toplam 16 sorudan veüç faktörlü bir yapıya sahip olduğu tespit edilmiştir. Üç faktör birbiri ile korelasyonelbir ilişkiye sahip ve ölçeğinin geneline ait Cronbach Alfa iç tutarlık katsayısı .81’dir. Tutum ölçeğinin test tekrar test sonuçları ölçeğin güvenilir olduğunu göstermektedir.Doğrulayıcı faktör analizine (DFA) göre ölçeğin geneline ait Cronbach Alfa iç tutarlıkkatsayısı .88 olarak hesaplanmış ve DFA ile elde edilen verilerinden 5 tanesi kabuledilebilir ve 6 tanesi mükemmel düzeydedir. İlkokul 2. ve 3. sınıf öğrencilerinin hayatbilgisi dersine yönelik tutum düzeylerinin yüksek olduğu tespit edilmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Kalem Uluslararasi Egitim ve Insan Bilimleri Dergisi |
Dergi ISSN | 2146-5606 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2020 |
Cilt No | 10 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 731 / 756 |
Doi Numarası | 10.23863/kalem.2020.173 |
Makale Linki | http://dx.doi.org/10.23863/kalem.2020.173 |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 7 |
Google Scholar | 23 |