img
Jean-Jacques Rousseau’nun Emile adlı eserinin çocuklarda dil gelişimi ve öğretimi bağlamında incelenmesi    
Yazarlar
Gamze Cebeci
Prof. Dr. Bayram TAY
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Eğitimin nasıl yapılması gerektiği tartışılagelen bir konu olmuştur. Bu konu üzerine hem yerli hem de yabancı düşünürlerin görüşleri önemlidir. Söz konusu düşünürlerden biri de 18. yüzyılda yaşamış Rousseau’dur. Rousseau’nun eserlerinden biri olan Emile, bir çocuğun doğumundan başlayarak farklı yaş dönemlerindeki gelişim evreleri ve bu evrelerde yapılması gerekenleri içermektedir. Bu çalışmada Emile, çocukta dil gelişimi ve öğretimi bağlamında ele alınmıştır. Nitel araştırma modeli benimsenen çalışmada doküman analizi kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlardan bazıları şöyledir: Rousseau’nun Emile eserlerinde dil gelişimi ile ilgili olarak anlatıcı dil, alıcı dil, dil öğretimi (konuşma, yazma, okuma, dinleme), dil gelişiminde sosyal çevre etkisi, dil gelişimi ve olgunlaşma, dil gelişimi ve konuşmanın doğası ve düşünce ve dil olmak üzere yedi kategoride değerlendirilen düşünceleri tespit edilmiştir. Rousseau’nun dil gelişimi ile ilgili düşüncelerinden yola çıkarak; çocuğun dil gelişiminde aile etkisinin önemli bir boyut olduğu tespit edilmiştir. Bu bağlamda ailelerin, çocukların dil gelişimi için iletişimde doğru dil kullanımına önem vermeleri önerilebilir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 2146-5983
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 04-2021
Sayı 58
Sayfalar 68 / 104
Doi Numarası 10.21764/maeuefd.829617
Makale Linki https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1409360