Yazarlar (2) |
![]() |
![]() Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
17. yüzyılda yaşayan Jean Jacques Rousseau’un Emile eseri eğitim ile ilgili birçok önemli unsuru barındırmaktadır. Bu eserde özellikle 1. ve 2. kitapların hayat bilgisi dersinin öğretimi konuları ile ilgili olduğu düşünülmektedir. Araştırmanın amacını Jean Jacques Rousseau’nun Emile eserinde hayat bilgisi dersine yönelik düşüncelerinin tespit edilmesi oluşturmaktadır. Bu amaç çerçevesinde araştırmada nitel araştırma yöntemi benimsenmiş ve doküman analizi işe koşulmuştur. Rousseau’nun Emile eserinde hayat bilgisi dersinin amacına yönelik olarak; mutlu birey yetiştirmek (8), çocuğun kendini tanımasını sağlamak (2), hayatı öğretmek (2), iyi insan yetiştirmek (1) ve etkili vatandaş yetiştirmek (1) şeklinde görüşleri tespit edilmiştir. Hayat bilgisi dersinin içeriği ile ilgili olarak; düşünce ve değerler (33), fen bilimleri (12), toplum bilimleri (12), eşya eğitimi (10), doğa, toplum, eşya (9) şeklinde görüşleri belirlenirken “sanat” kategorisine ait herhangi bir görüşe rastlanılmamıştır. Rousseau’nun Emile eserinde hayat bilgisi dersinin içeriğinin oluşturulmasında dikkate alınan unsurlar olan eğitim biliminin özellikleri (122), öğrencinin içinde bulunduğu ortam (13) ve hazırbulunuşluk (4) ile ilgili görüşler tespit edilmiş fakat kazanımlar boyutunda herhangi bir görüş tespit edilmemiştir. Rousseau’nun Emile eserinde hayat bilgisi dersi öğretim ilkelerine yönelik olarak 9 öğretim ilkesi [çocuğa görelik (27), hayatilik (5), temerküz (4), mahallilik (3), ayaniyet (3), bilinenden bilinmeyene (1), somuttan soyuta (1), kolaydan zora (1) ve yakından uzağa (1)] ile ilgili ifadelerin yer aldığı görülmüştür. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Dergisi |
Dergi ISSN | 2757-5748 |
Dergi Tarandığı Indeksler | International Scientific Indexing (ISI) |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2021 |
Cilt No | 3 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 51 / 79 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/2540264 |