Yazarlar |
Bayram TAY
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırma, öğrencilerin Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi dersinde öğrenme stratejilerini kullanıp kullanmama durumlarının akademik başarıları üzerindeki etkisini belirleme amacındadır. Araştırmanın yöntemi deneyseldir ve öntest-sontest kontrol gruplu araştırma deseni kullanılmıştır. Örneklemi, Kırşehir Eğitim Fakültesi İlköğretim Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalında okuyan 2005-2006 öğretim yılında 3. sınıfa devam eden 30'u kontrol ve 30'u deney grubu olmak üzere 60 öğrenci oluşturmuştur. Deney grubu öğrencilerine araştırmacı tarafından öğrenme stratejileri doğrudan öğretim modeli ile öğretilmiş, kontrol grubu öğrencileri öğrenme stratejilerinden haberdar edilmemiştir. Elde edilen bulgulara göre, "Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretiminde Gelişim ve Öğrenme" konusunda, öğrenme stratejileri öğretiminin yapıldığı sınıf öğretmenliği 3. sınıf öğrencilerinin, geleneksel (öğrenme stratejileri öğretiminin yapılmadığı) öğretim yapılan öğrencilere göre daha başarılı oldukları, her iki grubun başarı durumlarının cinsiyete göre farklılık göstermediği belirlenmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Milli Eğitim “Üç Aylık Eğitim ve Sosyal Bilimler Dergisi. |
Dergi ISSN | 1302-5600 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2007 |
Cilt No | 35 |
Sayı | 173 |
Sayfalar | 87 / 102 |