img
Öğrenme Stratejilerinin Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi Dersinde Akademik Başarıya Etkisi     
Yazarlar
Prof. Dr. Bayram TAY
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırma, öğrencilerin Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi der­sinde öğrenme stratejilerini kullanıp kullanmama durumlarının akademik ba­şarıları üzerindeki etkisini belirleme amacındadır. Araştırmanın yöntemi de­neyseldir ve öntest-sontest kontrol gruplu araştırma deseni kullanılmıştır. Örneklemi, Kırşehir Eğitim Fakültesi İlköğretim Sınıf Öğretmenliği Anabilim Da­lında okuyan 2005-2006 öğretim yılında 3. sınıfa devam eden 30'u kontrol ve 30'u deney grubu olmak üzere 60 öğrenci oluşturmuştur. Deney grubu öğren­cilerine araştırmacı tarafından öğrenme stratejileri doğrudan öğretim modeli ile öğretilmiş, kontrol grubu öğrencileri öğrenme stratejilerinden haberdar edil­memiştir. Elde edilen bulgulara göre, "Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğreti­minde Gelişim ve Öğrenme" konusunda, öğrenme stratejileri öğretiminin ya­pıldığı sınıf öğretmenliği 3. sınıf öğrencilerinin, geleneksel (öğrenme stratejile­ri öğretiminin yapılmadığı) öğretim yapılan öğrencilere göre daha başarılı ol­dukları, her iki grubun başarı durumlarının cinsiyete göre farklılık göstermedi­ği belirlenmiştir.
Anahtar Kelimeler
öğrenme stratejileri,başarı,öğrenciler,öğrenmeyi öğretme,sosyal bilgiler dersi,yaşam bilimleri
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Milli Eğitim “Üç Aylık Eğitim ve Sosyal Bilimler Dergisi.
Dergi ISSN 1302-5600
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2007
Cilt No 35
Sayı 173
Sayfalar 87 / 102
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 6
Google Scholar 64

Paylaş