Yazarlar (2) |
![]() Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
![]() Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırmada, ilköğretim dördüncü ve beşinci sınıf öğrenci velililerinin sosyal bilgiler dersinde kazandırılması amaçlanan değerler konusundaki görüşlerinin neler olduğu tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırma verileri, araştırmacılar tarafından hazırlanan Değer Eğitimi-I ve Değer Eğitimi-II anket formları ile elde edilmiştir. Araştırmanın çalışma evreni Kırşehir merkezdeki ilköğretim okullarından rastgele yolla seçilen iki ilköğretim okulunun dördüncü ve beşinci sınıfına devam eden öğrencilerin (öğrenci sayısı sıra ile 331 ve 326) velileridir. Bu çalışma evreninden olasılığa dayalı örnekleme tekniklerinden tabakalı örnekleme ile çalışmanın örneklemi oluşturulmuş ve anketlere cevap veren sırasıyla 378 ve 387 veli çalışmanın örneklemini oluşturmuştur. Elde edilen bulgulara göre ilköğretim dördüncü ve beşinci sınıf öğrenci velileri öğretilmesi gerekli değerleri on dokuz farklı değer ile ifade etmişler, değerlerin öğretilme gerekçelerini başarılı olmak, toplumsallaşmak, demokratikleşmek, çocukların kendilerini geliştirmesi, öğretilmesi gerekli olduğu için ve barış şeklinde belirtmişlerdir. Veliler değer eğitimi konusunda kendilerini ve okulları yeterli görmekte ve değer eğitiminin öncelikli olarak ailenin sonra da okulun işi olduğunu düşünmektedirler. Öğrenci velileri; vatanseverlik, dürüstlük, aile birliğine önem verme, sorumluluk ve çalışkanlık değerlerini öncelikli görmektedirler. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | SSCI, AHCI, SCI, SCI-Exp dergilerinde yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI |
Dergi ISSN | 1303-0485 Wos Dergi Scopus Dergi |
Dergi Tarandığı Indeksler | SSCI |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 01-2009 |
Cilt No | 9 |
Sayı | 3 |
Sayfalar | 1529 / 1542 |