Yazarlar |
Prof. Dr. Bayram TAY
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Şefika Kurnaz
Türkiye |
Prof. Dr. Mehmet TAŞDEMİR
Türkiye |
Özet |
Bu çalışma, sosyal bilgiler öğretimi kapsamında ilköğretim 4., 5., 6. ve 7. sınıf öğrencilerinin nedensellik kavramına ilişkin bilgi ve becerilerinin ne düzeyde olduğu ve bunun sınıf ve okul (sosyo-ekonomik çevre) durumuna göre değişip değişmediğini betimlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmada "betimleyici araştırma" yöntemi kullanılmış ve veriler nicel yöntemle elde edilmiştir. Sınırlandırılmış evren kullanılan bu çalışmada, nicel yöntemin örneklemini 465 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada şu sonuçlara ulaşılmıştır: Çocuklarda nedensellik kavramına ilişkin toplam başarı puanları ile sınıf düzeyleri ve sosyo-ekonomik çevre arasındaki fark anlamlıdır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Elementary Education Online |
Dergi ISSN | 1305-3515 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 03-2010 |
Cilt No | 9 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 241 / 255 |
Makale Linki | http://www.ilkogretim-online.org/fulltext/218-1596819446.pdf?1639515432 |