Yazarlar (2) |
![]() Gazi Üniversitesi, Türkiye |
![]() |
Özet |
Öğrenme bireyin çevresiyle etkileşimi sonucunda davranışlarında meydana gelen kalıcı izli değişiklik olarak ifade edilir. Eğitimin amacı bireyde istendik yönde davranış değişikliği sağlamaktır. Davranış değişikliğinin oluşması ya bireyin çevresiyle etkileşimi ile ya da öğrenme-öğretme etkinlikleriyle olabilecektir. Öğrenme-öğretme sürecinde öğrencilerin istendik davranışları kazanabilmeleri öğrenmeye hazır olmaları ile mümkündür. Öğrenmeye hazır olmada, öğrencinin olgunlaşması, hazır bulunuşluk düzeyi, ilgi ve ihtiyaçları, tutum ve değerleri önemli etkiye sahiptir. Bunlardan biri olan tutum, herhangi bir nesne yada kavrama ilişkin kişinin geliştirmiş olduğu olumlu yada olumsuz öğrenilen eğilimleridir. Tutum ile ilgili yapılan araştırmalar, öğrencilerin okul başarısı ile tutumları arasında anlamlı bir ilişkinin olduğunu göstermektedir. Bunun için bu araştırma, öğrencilerin Sosyal Bilgiler dersine yönelik tutumlarını belirleme amacındadır. Bu araştırmanın yöntemi betimseldir ve araştırmanın örneklemini Kırşehir ilinde 2003-2004 öğretim yılında ilköğretim 5. sınıfa devam eden 524 öğrenci oluşturmuştur. Elde edilen bulgulara göre, öğrencilerin tutum puanları ile cinsiyetleri, yaşadıkları yer ve başarı notları arasında ilişki istatistiksel olarak anlamlı ve öğrencilerin tutumları olumlu düzeyde bulunmuştur. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli ulusal dergilerde yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | Türk Eğitim Bilimleri Dergisi |
Dergi ISSN | 1303-8451 |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2006 |
Cilt No | 4 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 73 / 84 |