Yazarlar (2) |
![]() Türkiye |
![]() Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmanın temel amacı; yükseköğretim kurumlarının sosyal girişimsel lider öğrenciler yetiştirme hedeflerini belirlemektir. Nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi tekniğine uygun olarak tasarlanan bu araştırma biri devlet diğeri vakıf üniversitesi olmak üzere iki üniversiteden elde edilen verilerle yürütülmüştür. Araştırmanın örneklem grubunu temsil eden bu üniversiteler amaçlı örnekleme tekniklerinden tipik durum örnekleme tekniği ile belirlenmiştir. Araştırmanın verileri, üniversitelerin web sayfalarından toplanmıştır. Örneklem grubundaki iki üniversitenin stratejik planları, yıllık faaliyet raporları, kurum iç değerlendirme raporları, kalite hedefleri ve performans raporları incelenerek doküman analizine tabi tutulmuştur. Bu çalışmada verilerin analizinde betimsel analiz yöntemi tercih edilmiştir. Araştırmanın sonuçları her iki üniversitenin de sosyal girişimsel liderliğin sosyal sorumluluk boyutunda devlet üniversitesinin sosyal sorumluluk ve toplumsal katkı alanlarında aktif bir rol üstlendiğini, öğrenci katılımını teşvik ettiğini ve topluma değer katan projeler geliştirdiğini, vakıf üniversitesinin ise daha çok kuruluş amacına uygun olarak sağlık ve acil yardım gibi farklı konulara odaklandığı, yenilikçilik, etkileme ve sürdürülebilirlik boyutlarını da benzer uygulamalarla gerçekleştirmeye çalıştıklarını ortaya koymuştur. Araştırma sonuçları, ilgili literatür temelinde tartışılmış, teorisyen ve uygulayıcılara yönelik çeşitli öneriler sunulmuştur. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi |
Dergi ISSN | nive-rsit |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2024 |
Cilt No | 14 |
Sayı | 4 |
Sayfalar | 2226 / 2245 |
Doi Numarası | 10.30783/nevsosbilen.1470789 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/pub/nevsosbilen/issue/89026/1470789 |