img
img
Sağlık Tüketicilerinin Dijital Platformun Faydalarına Yönelik Algıları    
Yazarlar (1)
Dr. Öğr. Üyesi Ayşegül TURAN Dr. Öğr. Üyesi Ayşegül TURAN
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Amaç Bu araştırmanın amacı, sağlık tüketicilerinin dijital platformlar aracılığıyla sunulan sağlık hizmetlerine yönelik algı düzeylerini belirlemek ve dijital platformların sağlık hizmetlerine ulaşımı kolaylaştırıcı etkilerinin demografik faktörlere göre farklılıklarını incelemektir. Gereç ve Yöntem Bu çalışmada, sağlık tüketicilerinin dijital platformların sağlık hizmeti sunumuna olan etkilerini iletişim, tanınırlık, güven, hizmet kalitesi ve hasta tercihleri boyutlarında nasıl değerlendirdikleri SPSS 29 programında tanımlayıcı analizler yoluyla incelenmiştir. Araştırma kapsamında Kırşehir Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nden hizmet alan hasta ve yakınlarından oluşan 986 kişi katılımcı olarak seçilmiştir. Bulgular Katılımcıların dijital platformların sağlık hizmetleri sunumunda en çok hasta tercihi (x: 3,42 ± 0,87) ve iletişim (x: 3,44 ± 0,82) boyutlarında katkı sunduğuna inandıkları ortaya çıkmıştır. Dijital platformların sağlık hizmetine ulaşımı kolaylaştırıcılığına yönelik algı ile demografik değişkenler arasında anlamlı ilişkiler (Eğitim (x2 (4) = 26,08; p<0,05), cinsiyet (x2 (2) = 6,63; p<0,05), medeni durum (x2 (2) = 31,64; p< 0,05) ve meslek (x2 (8) = 99,09; p< 0,05)) tespit edilmiştir. Sağlık hizmeti sunucularının web sayfalarının içerik ve paylaşımlarına en az dikkat eden kesimin 18-25 yaş aralığındaki bireyler olduğu tespit edilmiştir. Sonuç Dijital platformlar hasta tercihlerini yönlendirme ve iletişim kurma süreçlerine önemli katkılar sağlarken, tanınırlık ve güven oluşturma açısından algılanan katkıları göreceli olarak daha düşüktür. Özellikle gençlerin ve diğer demografik grupların ilgisini çekmek amacıyla özgün içerikler üretilmesi gerekmektedir. Sağlık yöneticileri, dijital platformların …
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı Güncel Pazarlama Yaklaşımları & Araştırmaları Dergisi
Dergi ISSN 2757-7279
Dergi Tarandığı Indeksler EBSCO, ASOS Index, Index Copernicus, Cite Factor, IP Index, Research Bible, Directory of Research Journals Indexing
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2024
Cilt No 5
Sayı 2
Sayfalar 151 / 164
Doi Numarası 10.54439/gupayad.1587231
Makale Linki https://doi.org/10.54439/gupayad.1587231
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Sağlık Tüketicilerinin Dijital Platformun Faydalarına Yönelik Algıları

Paylaş