img
img
Hizmet Sabotajı Ölçeği’nin Geçerlik ve Güvenirlik Analizi     
Yazarlar (2)
Doç. Dr. Ethem MERDAN Doç. Dr. Ethem MERDAN
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Ahmet Tuncay Erdem
Türkiye
Devamını Göster
Özet
Hizmet sabotajı, çalışanın kasıtlı olarak yapılacak hizmetleri engellemeye çalışmasıdır. Hizmet sabotajı, örgütün müşteri kaybına, müşteride yanlış algı oluşmasına neden olabilmektedir. Bu çalışmada amaç, Harris ve Ogbonna (2006) tarafından geliştirilmiş olan Hizmet Sabotajı Ölçeği'ni Türkçeye uyarlamak, geçerlik ve güvenirlik analizlerini yapmaktır. Bu ölçeğin Türkçeye uyarlanması ile ulusal literatüre katkı sağlanarak hizmet sabotajı etkenlerine yönelik önerilerin sunulması amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda araştırmanın temel sorusu "hizmet sabotajının ardıl ve öncülleri nelerdir ve hizmet sabotajı ölçeği Türkçeleştirilebilir mi?" şeklinde belirlenmiştir. Çalışmanın evreni, Kırşehir ve Kırıkkale illerindeki bankalardaki çalışanlar (n=409) olarak belirlenmiştir. Elde edilen araştırma verilerine SPSS 25 ve AMOS 26 programları kullanılarak; açıklayıcı faktör analizi, güvenirlik analizi ve doğrulayıcı faktör analizi uygulanmıştır. Analiz sonucunda tek boyut ve 9 ifadeden oluşan Hizmet Sabotajı Ölçeği'nin Türkçeye uyarlama işlemi yapılarak özgün bir çalışma oluşturulmuş ve ulusal literatüre katkı sağlanmıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Denetişim
Dergi ISSN 1308-8335
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2024
Cilt No 15
Sayı 31
Sayfalar 75 / 85
Doi Numarası 10.58348/denetisim.1537181
Makale Linki httphttps://dergipark.org.tr/tr/pub/denetisim/issue/87779/1537181://dx.doi.org/10.58348/denetisim.1537181
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 2
Hizmet Sabotajı Ölçeği’nin Geçerlik ve Güvenirlik Analizi

Paylaş