img
img
Covert Marketing Strategy: An Alternative Way to Reach Consumers     
Yazarlar (2)
Mehmet Şükrü Akdoğan
Erciyes Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Başar ALTUNTAŞ Doç. Dr. Başar ALTUNTAŞ
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Growing rivalry has increased the tendency of firms to use messages to persuade consumers, more intensively. However, as the consumer is exposed to more messages every day, this has resulted in insensitivity on the part of customers towards commercial messages. Traditional marketing communication has failed to solve this problem. New models and strategies are needed. Under these conditions a new strategy, covert marketing has emerged. In this strategy, commercial messages are transmitted to consumers using unexpected times and styles so that they are not even aware of it. This may be a solution to the problem of communication with the consumer.
Anahtar Kelimeler
Bildiri Türü Tebliğ/Bildiri
Bildiri Alt Türü Özet Metin Olarak Yayınlanan Tebliğ (Uluslararası Kongre/Sempozyum)
Bildiri Niteliği Alanında Hakemli Uluslararası Kongre/Sempozyum
Bildiri Dili İngilizce
Kongre Adı V. European Conference on Social and Behavioral Sciences
Kongre Tarihi 11-09-2014 / 14-09-2014
Basıldığı Ülke Rusya Federasyonu
Basıldığı Şehir St. Petersburg
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Covert Marketing Strategy: An Alternative Way to Reach Consumers

Paylaş