img
img
Örtülü Pazarlama Stratejisi ve Örtülü Pazarlama İletişim Modeli Önerisi    
Yazarlar (2)
Mehmet Şükrü Akdoğan
Erciyes Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Başar ALTUNTAŞ Doç. Dr. Başar ALTUNTAŞ
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Yaşadığımız dönemi derinden etkileyen postmodernizm ile tüketici dünyasında meydana gelen değişimler, işletmelerin iş yapış stratejilerini gözden geçirmesine neden olmuştur. Geçmişin başarılı strateji ve yöntemlerinin günümüzde başarılı olup olamayacağı sorgulanmaktadır. Yeni dönemin tüketicisini etkileyebilmek ve ikna edebilmek pek de kolay değildir. Bu bakımdan tüketiciye ulaşabilme ve mesajı iletebilme sorunu, işletmeler için son derece önemli konular haline dönüşmüştür.Yürütülen bu çalışmada işletmelerin tüketiciye ulaşabilme sorununa çözüm olabilecek yeni bir stratejiden bahsedilmektedir. Stratejinin doğru zamanda ve biçimde kurgulanması firmalara rekabette avantaj sağlayacaktır. Bu çalışma kapsamında mevcut pazarlama iletişim modeli üzerinde çeşitli değişiklikler yapılmış ve örtülü pazarlama iletişim modeli adıyla yeni bir model önerisi sunulmuştur. Ayrıca pazarlama iletişim sürecinde farklı düzeylerde örtünün kullanılmasının tüketicilerin tutumuna ne derece etkide bulunduğu, tutumlarının ne yönde geliştiği ve tüketicilerin uygulanan tekniği nasıl değerlendirdiği sorularına cevap aranmıştır. Bu bağlamda bilgi işleme tarzına göre farklılaşan, farklı kişisel değerlere sahip olan tüketiciler için ürün ilgilenim seviyeleri ve etkilenme düzeyleri ayrıca göz önünde bulundurularak saha araştırması yapılmıştır. Bu doğrultuda kurgulanan dört farklı model çeşitli istatistiki analizlerle test edilmiştir. Örtülü pazarlama iletişimi sürecinde gerçek kaynak ve mesaj üzerinde farklı seviyelerde örtünün kullanıldığı dört senaryo katılımcıları maniple etmek için oluşturulmuş ve anket uygulanarak veri toplanmıştır. Yapılan analizler neticesinde, gerçek …
Anahtar Kelimeler
Bildiri Türü Tebliğ/Bildiri
Bildiri Alt Türü Özet Metin Olarak Yayınlanan Tebliğ (Ulusal Kongre/Sempozyum)
Bildiri Niteliği Alanında Hakemli Ulusal Kongre/Sempozyum
Bildiri Dili Türkçe
Kongre Adı 20. Ulusal Pazarlama Kongresi
Kongre Tarihi 10-06-2015 / 13-06-2015
Basıldığı Ülke Türkiye
Basıldığı Şehir Eskişehir
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 3

Paylaş