| Yazarlar (1) |
Doç. Dr. Ali GÜNGÖR
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
| Özet |
| Eğitim denetimi, eğitim amaçlarına ulaşmada son derecede önemli bir rol oynar. Mevcut durumu belirleme yanında, amaçlara en iyi şekilde ulaşabilmek için, nelerin yapılması gerektiği, öğretmenlerin mesleki gelişiminin nasıl sağlanacağına ilişkin kuramsal ve uygulamalı olarak işlev görür. Bu önemli hizmeti yerine getirmede, eğitim denetçilerinin etik ilkelere uygun hareket etmesi, güven oluşturma, işbirliği içinde çalışma ve paylaşma düzeylerini artırır ve dolayısıyla eğitimcilerin örgütleriyle bütünleşmesine katkı sağlar.Etik, eğitim denetiminin olmazsa olmaz unsurlarından birisidir. Bununla beraber, denetim koşullarına, kişilere, durumlara bağlı olarak oldukça belirsizlik taşıyan bir nitelik de gösterir. Bu bakımdan, kurumlarda etik standartların geliştirilmesi, zor bir süreçtir. Bu çalışma, alan yazındaki bilgilere, yapılan araştırma sonuçlarına ve öğretmen ve denetçilerin naklettikleri örnek olaylara dayalı olarak, eğitim denetiminde etik kavramına açıklık getirmek, taşıdığı önemi ortaya koymak ve etiksel açıdan etkili denetim için öneriler geliştirmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. |
| Anahtar Kelimeler |
| Kitap Adı | Eğitimde Etik |
| Bölüm(ler) | Eğitim denetiminde Etik |
| Bölüm Sayfaları | 137-155 |
| Kitap Türü | Kitap Bölümü |
| Kitap Alt Türü | Alanında uluslararası yayınlanan kitap bölümü |
| Kitap Niteliği | Diğer uluslararası bilimsel kitap |
| Kitap Dili | Türkçe |
| Basım Tarihi | 01-2024 |
| ISBN | 978-625-371-739-1 |
| Basıldığı Ülke | Türkiye |
| Basıldığı Şehir | Ankara |