Yazarlar |
Dr. Öğr. Üyesi Başar ALTUNTAŞ
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Mustafa Halid Karaarslan
Karabük Üniversitesi, Türkiye |
Doç. Dr. Halil Özcan ÖZDEMİR
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Teknoloji alanındaki gelişmelerin sonucunda mobil iletişim, diğer alanlara kıyasla oldukça hızlı gelişen sektör olmuştur. Sektörde faaliyet gösteren GSM operatör firmaları, abone sayılarını artırabilmek amacıyla ulusal ölçekte pazarlama faaliyetlerini sürdürürken, yerel düzeyde bir takım ayrıntıları fark edememe riskiyle karşı karşıya kalmaktadırlar. Operatör değiştirme eğiliminin yüksek olduğu sektörde, müşterileri bu değişime sürükleyen etkenlerin bilinmesi ve bu doğrultuda pazarlama faaliyetlerinin planlanması önem arz etmektedir. Çalışmanın temel hedefi yerel düzeyde tüketicilerin, operatör firmaları algılamalarını tespit etmek ve firmaların bu konuda ihtiyaç duyduğu bilgiyi sağlayabilmektir. Veri analizi neticesinde tüketicilerin operatör işletmeyi, çekim kalitesi, memnuniyet, bağlılık ve adalet algısı olmak üzere dört farklı boyutta değerlendirdikleri tespit edilmiştir. Bu boyutlara göre iller arasında ve tüketicilerin yaşı ile eğitim seviyesine göre operatör firmaları algılamalarında farklılıklarının olduğu belirlenmiştir |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Business and Management Studies: An International Journal |
Dergi ISSN | 2148-2586 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 07-2015 |
Cilt No | 3 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 39 / 55 |
Doi Numarası | 10.15295/bmij.v3i1.90 |
Makale Linki | http://dx.doi.org/10.15295/bmij.v3i1.90 |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 2 |