img
Investigation of middle school students' estimation ability with fractions   
Yazarlar
 Cahit AYTEKİN Cahit AYTEKİN
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Zülbiye Toluk Uçar
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Turkey
Özet
Bu araştırmanın amacı ilköğretim 6-8. sınıf öğrencilerinin kesirlerde tahmin becerilerinin kesirlerde işlem başarıları, matematik dersi yıl sonu puanları, sınıf seviyeleri ve cinsiyet değişkenleri açısından ilişkisini incelemektedir. Araştırmaya 683 ortaokul 6,7 ve 8.sınıf öğrencilerinin öğrencisi katılmıştır. Araştırmanın verileri geliştirilen Kesirlerde İşlem Testi (KİT) ve Kesirlerde Tahmin Testi (KTT) ile elde edilmiştir. Araştırma sonucunda kesirlerde tahmin başarıları dağılımlarının oldukça düşük seviyelerde olduğu görülmüştür. Tahmin becerisinin işlem ve matematik başarısı ile pozitif yönlü orta dereceli istatistiksel olarak anlamlı bir ilişkisi olduğu tespit edilmiştir. Sınıf düzeyi arttıkça tahmin başarılarının da arttığı görülmüştür. 7. ve 8. sınıfların kesirlerde tahmin başarılarının 6. sınıflara göre istatistiksel olarak daha yüksek olduğu saptanmıştır. Kesirlerde tahmin başarılarının cinsiyet değişkeni açısından istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık göstermediği de ortaya konan bulgular arasındadır
Anahtar Kelimeler
Computation ability | Estimation ability | Fractions | Procedural and conceptual learning
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü SCOPUS dergilerinde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Elementary Education Online
Dergi ISSN 1305-3515
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 01-2014
Cilt No 13
Sayı 2
Sayfalar 546 / 563
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
SCOPUS 3
TRDizin 10

Paylaş