Yazarlar |
Doç. Dr. Muhammed MARUF
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Kalite Fonksiyon Göçerimi (QFD), müşteri beklentilerinin teknik gereksinimlere dönüştürülmesi ve söz konusu beklentilerin karşılanabilmesi için öncelikli olarak iyileştirilmesi gereken teknik gereksinimlerin belirlenmesi amaçlı olarak kullanılan bir yöntemdir. QFD, nispeten daha soyut olan müşteri beklentilerini somut ürün ve süreç parametrelerine dönüştürme konusundaki avantajı ve uygulama kolaylığı bakımından literatürde ve endüstride geniş uygulama alanı bulan bir yöntem olarak ön plana çıkmaktadır. Yöntemin ifade edilebilecek en önemli dezavantajlarından birisi; müşteri beklentileri ile ilişkili teknik gereksinimlerin önceliklendirilmesinde, söz konusu teknik gereksinimin maliyeti, gerekli iyileştirme faaliyetlerinin uygulanma süresi vb. kriterlerin göz önünde bulundurulmamasıdır. Bu çalışmada teknik gereksinimlerin önceliklendirilmesinde maliyetlerinde hesaba katılması amacıyla QFD yöntemi ile birlikte Veri Zarflama Analizi (DEA) yöntemlerinin uygulandığı bir yaklaşım ortaya konulmuştur. Ortaya konulan yaklaşımın test edilmesi amacıyla bir cafe işletmesinde yapılan örnek uygulama sonuçlarına göre; önceliklendirme işleminde maliyetlerin de hesaba katılmasının, müşteri beklentilerinin karşılanması için öncelikli olarak ele alınması gereken teknik gereksinimlere ilişkin sıralamayı değiştirdiği sonucuna ulaşılmıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi |
Dergi ISSN | 1307-9832 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 10-2024 |
Cilt No | 45 |
Sayfalar | 337 / 346 |
Doi Numarası | 10.18092/ulikidince.1531499 |
Makale Linki | http://dx.doi.org/10.18092/ulikidince.1531499 |