Yazarlar (3) |
![]() |
![]() |
![]() Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Zekâ kavramı bilim dünyasında uzun yıllar boyunca tartışılmış ve birçok bilim insanı tarafından çeşitli açıklamalar ile tanımlanmış bir kavramdır. Zekânın ne olduğunun tanımlanması ile birlikte zekânın nasıl ölçülmesi sorusu da uzun yıllar boyunca tartışmalara konu olmuştur. Zekâyı ölçebilmek konusunda çalışan her bilim insanı, geliştirdiği zekâ testinin sorularını kendi kişisel zekâ anlayışı doğrultusunda oluşturmuştur. Günümüzde en yaygın olarak kullanılan zekâ testi ise Stanford-Binet isimli zekâ testidir. Bu testten sonra ortaya çıkan zekâ testleri, insanda bulunan zekânın ölçülebilir olduğu görüşünü test etmiş ve insanın zekâ seviyesinin IQ olarak adlandırılan sayıyla ifade edileceğini ortaya çıkarmıştır (Saban, 2005).Geçmiş yıllarda, zekâ kavramı konuşulurken akıllara gelen yalnızca problem çözme, eşleştirme, hafızada tutma ve ilişkilendirme gibi zihinsel süreçlerdi. Buna çerçevede, yapılan zekâ ölçümlerinde zihinsel becerilerin ve yeteneklerin değerlendirilmesi baz alınıyordu (Baltaş, 2006). Gardner IQ’nün zekâyı gösteren tek bir faktör olarak benimsendiği zekâ anlayışını zekâyı değerlendirmek açısından mikroskobik bir yaklaşım olarak gördüğünü ifade etmektedir (Çakar ve |
Anahtar Kelimeler |
Kitap Adı | SPOR BİLİMLERİ TEMELİNDE GÜNCEL TARTIŞMALAR 1 |
Bölüm(ler) | Örnek Uygulamalarla Spor Biyomekaniği |
Kitap Türü | Kitap Bölümü |
Kitap Alt Türü | Alanında uluslararası yayınlanan kitap bölümü |
Kitap Niteliği | Diğer uluslararası bilimsel kitap |
Kitap Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2023 |
ISBN | 978-625-6507-36-4 |
Basıldığı Ülke | Türkiye |
Basıldığı Şehir | Ankara |