| Yazarlar (2) |
|
Başkent Üniversitesi, Türkiye |
Dr. Öğr. Üyesi Fatma KESKİNKILIÇ
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
| Özet |
| Many countries entered 21st century raising attention to skills young generation needed to gain for their future. Using the information and communication technologies (ICTs) in everyday education with the aim of improving our learning abilities is important. However, future societies need a better social life and many new jobs opportunities. Future jobs are mostly linked with networks, working online, virtual environments, continuous learning, collaboration–all about problem solving and deeper thinking beyond ICTs. Focusing on computational thinking, Computer Science or Informatics education at schools can help to reach these goals.Science education in upper secondary schools is entering the fifth decade of its existence in the world. To be prepared for jobs of the 21st century, students must not only be digitally literate but also understand key concepts of computer science, and manage to combine both … |
| Anahtar Kelimeler |
| Kitap Adı | Bilgi İşlemsel Düşünmeden Programlamaya |
| Bölüm(ler) | Bilgisayar Bilimi Eğitimi için Öğretim Yöntemleri |
| Kitap Türü | Kitap Bölümü |
| Kitap Alt Türü | Alanında ulusal yayınlanan kitap bölümü |
| Kitap Niteliği | Alanında tanınmış ulusal bir yayınevince basılan bilimsel kitap |
| Kitap Dili | Türkçe |
| Basım Tarihi | 01-2020 |
| ISBN | 978-605-241-111-7 |
| Basıldığı Ülke | |
| Basıldığı Şehir |