img
Okul Yöneticilerinin Öğretim Programlarının Uygulanmasındaki ÖğretimselLiderlik Rollerine İlişkin Öğretmen Algılarının İncelenmesi   
Yazarlar
 Bahadır GÜLBAHAR Bahadır GÜLBAHAR
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Servet Özdemir
Başkent Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışmada, öğretmenlerin okul yöneticilerinin ilköğretim programlarının uygulanmasındakiöğretimsel liderlik rollerine ilişkin algıları incelenmiştir. Çalışma, nicel bir tarama araştırmasıdır.Araştırmanın evrenini Ankara iline bağlı Keçiören, Yenimahalle, Çankaya ve Kalecik ilçelerindekiilköğretim okullarında görev yapan sınıf ve branş öğretmenleri oluşturmaktadır. Çalışma evrenindekiöğretmen sayısı 13019’dur. Çalışma evrenindeki öğretmen sayısı çok fazla olduğu için örneklem almayabaşvurulmuştur. Örneklem belirlemede basit seçkisiz örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama aracıolarak araştırmacı tarafından geliştirilen ölçek ve kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Toplanan veriler SPSSprogramına girilmiş ve bu program aracılığıyla analiz edilmiştir. Verilerin analizinde frekans, yüzde,ortalama, standart sapma kullanılmıştır. Araştırmada, öğretmen algılarına göre okul yöneticilerinin öğretimprogramlarının uygulanmasındaki öğretimsel liderlik rollerini bütün alt boyutlarda “çoğu zaman”düzeyinde gerçekleştirdikleri sonucuna ulaşılmıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Van YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 1305-020
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2019
Cilt No 16
Sayı 1
Sayfalar 1759 / 1790
Doi Numarası 10.23891/efdyyu.2019.179