Yazarlar |
Bahadır GÜLBAHAR
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Servet Özdemir
Başkent Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmada, öğretmenlerin okul yöneticilerinin ilköğretim programlarının uygulanmasındakiöğretimsel liderlik rollerine ilişkin algıları incelenmiştir. Çalışma, nicel bir tarama araştırmasıdır.Araştırmanın evrenini Ankara iline bağlı Keçiören, Yenimahalle, Çankaya ve Kalecik ilçelerindekiilköğretim okullarında görev yapan sınıf ve branş öğretmenleri oluşturmaktadır. Çalışma evrenindekiöğretmen sayısı 13019’dur. Çalışma evrenindeki öğretmen sayısı çok fazla olduğu için örneklem almayabaşvurulmuştur. Örneklem belirlemede basit seçkisiz örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama aracıolarak araştırmacı tarafından geliştirilen ölçek ve kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Toplanan veriler SPSSprogramına girilmiş ve bu program aracılığıyla analiz edilmiştir. Verilerin analizinde frekans, yüzde,ortalama, standart sapma kullanılmıştır. Araştırmada, öğretmen algılarına göre okul yöneticilerinin öğretimprogramlarının uygulanmasındaki öğretimsel liderlik rollerini bütün alt boyutlarda “çoğu zaman”düzeyinde gerçekleştirdikleri sonucuna ulaşılmıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Van YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 1305-020 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2019 |
Cilt No | 16 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 1759 / 1790 |
Doi Numarası | 10.23891/efdyyu.2019.179 |