img
Öğretmen Adaylarının İletişim Becerileri ile Sınıf Yönetimi Yeterlik AlgılarıArasındaki İlişkinin İncelenmesi   
Yazarlar
Doç. Dr. Bahadır GÜLBAHAR
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Sadık Yüksel Sıvacı
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının iletişim becerileri ile sınıf yönetimi yeterlikalgıları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubu, uygun örneklemeyöntemi ile seçilmiş 504 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak kişiselbilgi formu, “İletişim Becerileri Ölçeği” ve “Aday Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi YeterlikleriÖlçeği” kullanılmıştır. Araştırmada, cinsiyet değişkenine göre iletişim becerileri ile sınıfyönetimi yeterlik algılarının anlamlı bir farklılık göstermediği; öğrenim görülen bölümdenmemnuniyet değişkenine göre iletişim becerileri algılarının istatistiksel olarak anlamlı birfarklılık göstermediği, sınıf yönetimi yeterlilik algısında ise öğrenim gördükleri bölümdenmemnun olanların lehine istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olduğu; öğrenim görülen anabilim dalı değişkenine göre iletişim becerilerinin ve sınıf yönetimi yeterlik algılarının anlamlıbir farklılık göstermediği ve artan iletişim becerilerinin sınıf yönetimi yeterlik algısında artışısağladığı sonuçlarına ulaşılmıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı YÜZÜNCÜ YIL EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
Dergi ISSN 1305-2020
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 04-2018
Cilt No 15
Sayı 1
Sayfalar 268 / 301
Doi Numarası 10.23891/efdyyu.2018.69
Makale Linki http://dx.doi.org/10.23891/efdyyu.2018.69