Yazarlar |
Bahadır GÜLBAHAR
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Sadık Yüksel Sıvacı
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının iletişim becerileri ile sınıf yönetimi yeterlikalgıları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubu, uygun örneklemeyöntemi ile seçilmiş 504 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak kişiselbilgi formu, “İletişim Becerileri Ölçeği” ve “Aday Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi YeterlikleriÖlçeği” kullanılmıştır. Araştırmada, cinsiyet değişkenine göre iletişim becerileri ile sınıfyönetimi yeterlik algılarının anlamlı bir farklılık göstermediği; öğrenim görülen bölümdenmemnuniyet değişkenine göre iletişim becerileri algılarının istatistiksel olarak anlamlı birfarklılık göstermediği, sınıf yönetimi yeterlilik algısında ise öğrenim gördükleri bölümdenmemnun olanların lehine istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olduğu; öğrenim görülen anabilim dalı değişkenine göre iletişim becerilerinin ve sınıf yönetimi yeterlik algılarının anlamlıbir farklılık göstermediği ve artan iletişim becerilerinin sınıf yönetimi yeterlik algısında artışısağladığı sonuçlarına ulaşılmıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | YÜZÜNCÜ YIL EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ |
Dergi ISSN | 1305-2020 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 04-2018 |
Cilt No | 15 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 268 / 301 |
Doi Numarası | 10.23891/efdyyu.2018.69 |
Makale Linki | http://dx.doi.org/10.23891/efdyyu.2018.69 |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 12 |