img
ÖĞRETMEN ADAYLARININ ARAŞTIRMA VE LİSANSÜSTÜEĞİTİME YÖNELİK TUTUMLARI   
Yazarlar
Sadık Yüksel Sıvacı
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Bahadır GÜLBAHAR
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Fırat Çöplü
Özet
Eğitimde kalitenin en önemli değişkenlerinden biri öğretmenlerdir.Nitelikli bir eğitimin büyük ölçüde öğretmen faktörüne bağlı olduğu iddiaedilebilir. Öğretmenlerin mesleklerinin gerektirdiği bilgi ve becerileri haizolmaları, öğrenme-öğretme etkinliklerinin verimliliğini, kalitesiniyükseltecek;eğitim hedeflerine ulaşılmasını hızlandıracak vekolaylaştıracaktır. Bu araştırma, öğretmen adaylarının araştırmayayönelik tutum düzeyleriyle lisansüstü eğitime yönelik tutum düzeyleriarasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma,korelasyonel tarama modelinde olup betimsel bir nitelik arz etmektedir.Araştırmanın evrenini, 2017–2018 akademik yılında bir devletüniversitesinde öğrenim gören öğretmen adayları oluşturmaktadır.Araştırma, uygun örnekleme yöntemiyle belirlenen 504 öğretmen adayıüzerinde yürütülmüştür. Bu araştırmanın verileri, “Araştırmaya YönelikTutum Ölçeği” ve “Lisansüstü Eğitime Yönelik Ölçeği” ile elde edilmiştir.Verilerin çözümlenmesinde SPSS paket programı kullanılmış ve verilerinanalizinde Mann Whitney U testi, Kruskal Wallis testi ve SpearmanKorelasyon analizine başvurulmuştur. Araştırma sonucunda elde edilenbulgular genel olarak ele alındığında ortaya çıkan sonuç, öğretmenadaylarının araştırmaya yönelik tutumlarında “cinsiyet” ve “öğrenimgörülen bölümden memnuniyet durumu” değişkenleri açısındanistatistiksel olarak anlamlı farklılık tespit edilirken lisansüstü eğitimeyönelik tutumlarında ise “öğrenim görülen bölümden memnuniyetdurumu” ve “öğrenim görülen anabilim dalı” değişkenleri açısındanistatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olduğu saptanmıştır. Korelasyonanalizine göre, öğretmen adaylarının araştırmaya yönelik tutumları ile lisansüstü eğitime yönelik tutumları arasında pozitif yönlü düşükdüzeyde bir ilişki olduğu sonucuna da ulaşılmıştır. Ulaşılan sonuçlardikkate alınarak çeşitli öneriler sunulmuştur.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Turkish Studies
Dergi ISSN 1308-2140
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 04-2018
Cilt No 13
Sayı 3
Sayfalar 911 / 926
Doi Numarası 10.7827/TurkishStudies.13172
Makale Linki file:///C:/Users/Pc/Downloads/1509284212_51SC4B1vacC4B1SadC4B1kYC3BCksel-vd-sos-911-926.pdf
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 4
ÖĞRETMEN ADAYLARININ ARAŞTIRMA VE LİSANSÜSTÜEĞİTİME YÖNELİK TUTUMLARI

Paylaş