img
Öğretimi Planlama Yeterlik Algısı ÖlçeğininGeliştirilmesi Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması   
Yazarlar
Doç. Dr. Bahadır GÜLBAHAR
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin öğretimi planlama yeterlik algılarının ölçülmesinde kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı geliştirmektir. Bu amaçla hazırlanan 5'li likert tipi denemelik ifadeler açımlayıcı faktör analizi için 313 kişilik bir öğretmen grubuna, doğrulayıcı faktör analizi için 300 kişilik bir öğretmen grubuna uygulanmıştır. Yapılan faktör analizi çalışması, ölçeğin tek faktörlü olduğunu göstermektedir. Bu faktör, "öğretimi planlama yeterliği" olarak adlandırılmıştır. Madde-toplam korelasyonuna dayalı madde analizleri sonuçlarına göre deneme uygulamasına giren tüm maddelerin nihai ölçekte yer alabilecek nitelikte olduğu anlaşılmıştır. Ölçekte bulunan maddelerin faktör yükleri 0,69 ile 082 arasında değişmektedir. Madde toplam korelasyonlarına dayalı iç geçerlik katsayıları 0,66 ile 0,80 arasında değişmektedir. Ölçeğin Cronbach Alpha iç tutarlılık katsayı değeri 0,97'dir. Tüm bu sonuçlar, geliştirilen "Öğretimi Planlama Yeterlik Algısı Ölçeği (ÖPYAÖ)"nin, öğretmenlerin öğretimi planlama yeterlik algılarının ölçülmesinde kullanılabileceğini göstermektedir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı KEFAD
Dergi ISSN 2147-1037
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2016
Cilt No 17
Sayı 3
Sayfalar 699 / 715
Makale Linki http://kefad.ahievran.edu.tr/archieve/pdfler/Cilt17Sayi3/JKEF_17_3_2016_699-715.pdf
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 3

Paylaş