img
Examining the Relationships Among Teachers’ Work Engagement, Teamwork Attitudes, and Efficacy for Classroom Diversity    
Yazarlar
Doç. Dr. Bahadır GÜLBAHAR
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Gözde Sezen Gültekin
Türkiye
Mesut Gün
Türkiye
Özet
Bu nicel araştırmanın amacı, öğretmenlerin işe bağlılıkları, takım çalışmasına ilişkin tutumları ve sınıftaki farklılıklara yönelik yeterlikleri arasındaki ilişkileri yapısal eşitlik modellemesi kapsamında incelemektir. Araştırmanın örneklemini 2020-2021 Eğitim-Öğretim Yılı’nda Suriyeli Çocukların Türk Eğitim Sistemine Entegrasyonunun Desteklenmesi Projesi’nde (PİKTES) görevli olan 355 öğretmen oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında Öğret- menlerde Takım Çalışmasına İlişkinTutum Ölçeği, İşe Bağlılık Ölçeği ve Sınıftaki Farklılıklar İçin Öğretmen Yeterlik Ölçeği kullanılmıştır. Bu çalışma kapsamında oluşturulan yapısal modele dayalı olarak dört hipotez geliştirilmiştir. Buna göre; (i) öğretmenlerin işe bağlılığının hem öğretmenlerin sınıftaki farklılıklara yönelik yeterliklerini (ii) hem de takım çalışmasına ilişkin tutumlarını olumlu yönde etkilediği, (iii) öğretmenlerin sınıftaki farklılıklara yönelik yeterliklerinin takım çalışmasına ilişkin tutumlarını olumlu yönde etkilediği ve (iv) öğretmenlerin işe bağlılıklarının da sınıftaki farklılıklara yönelik yeterlikleri aracılığıyla takım çalışmasına ilişkin tutumlarını olumlu yönde etkilediği iddia edilmektedir. Bu hipotezleri doğrulamak için önce değişkenler arasındaki ilişkiler belirlenmiş ve tüm değişkenlerin orta düzeyde pozitif ilişkilere sahip olduğu görülmüştür. Bu ilişkilere dayalı olarak verilen yapısal model oluşturulmuş ve yol analizi kullanılarak test edilmiştir. Bulgular, kurulan tüm hipotezlerin doğrulandığını göstermiştir.
Anahtar Kelimeler
İşebağlılık,takımçalışmasıtutumları,sınıfçeşitliliğineyönelikyeterlik,kısmiaracılıkrolü,yapısaleşitlikmodel.
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü ESCI dergilerinde yayımlanan tam makale
Dergi Adı The journal of humanity and society
Dergi ISSN 2146-7099
Dergi Tarandığı Indeksler ESCI
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 05-2022
Doi Numarası 10.12658/M0670
Makale Linki https://insanvetoplum.org/en/online-first/m0670