img
img
Bir Okuduğunu Anlama Problemi Olarak Papağan Okurluk     
Yazarlar (2)
Arş. Gör. Rüveyda Nur GARİP Arş. Gör. Rüveyda Nur GARİP
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özay Karadağ
Türkiye
Devamını Göster
Özet
Akıcı okuyan fakat okuduğunu yeterli düzeyde anlamayan öğrenciler papağan okurlardır. Bu çalışmada papağan okur olan öğrencilerin akıcı okurların içindeki oranlarının tespit edilmesi amaçlanmıştır. Çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama çalışması deseni kullanılmıştır. Öğrencilerin akıcı okurluk durumları doğruluk, hız ve prozodi puanları hesaplanarak; okuduğunu anlama durumları ise okuduğunu anlama soruları aracılığıyla belirlenmiştir. Öğrencilerin akıcı okuma ve okuduğunu anlama durumlarından hareketle akıcı okurların içindeki papağan okur oranları belirlenmiştir. Öğrenci doğru, hızlı ve prozodik biçimde okuyor fakat okuduğunu anlamıyorsa papağan okur olarak değerlendirilmiştir. Verilerin analizinde Office365 programından yararlanılmıştır. Çalışma grubunu 2022-2023 eğitim öğretim yılında İstanbul’da bulunan bir ilkokulda eğitim gören 311 gönüllü 2, 3 ve 4. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Her sınıf düzeyinde akıcı okurların en az %32,84’ünün papağan okur olduğu tespit edilmiştir. Papağan okurlara en çok ikinci sınıfta (%80,64), en az üçüncü (%32,84) sınıfta rastlanmıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Ana Dili Eğitimi Dergisi
Dergi ISSN 2147-6020
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2024
Cilt No 12
Sayı 4
Sayfalar 797 / 817
Doi Numarası 10.16916/aded.1529679
Makale Linki http://dx.doi.org/10.16916/aded.1529679
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 1
Bir Okuduğunu Anlama Problemi Olarak Papağan Okurluk

Paylaş