Yazarlar (1) |
![]() Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Öğretmen yetiştirme alanın en önemli kavramlarından birisi, şüphesiz öğretmen bilgisi ve bu bilgiyi oluşturan bileşenlerin neler olduğunun belirlenmesidir. Zira bu bilginin anlaşılması ya da anlaşılmaya çalışılması özellikle eğitim fakültelerinde öğretmen adaylarına verilecek forr masyonun niteliğinin nasıl olması gerektiği konusunda önemli ipuçları vermektedir. Öğretmen adaylarının eğitim fakültelerinde alan bilgisi, pedagoji bilgisi ve alana yönelik pedagoji bilgisiyle iyi donanmış olarak yetiştirilmeleri oldukça önemlidir. Ölçme ve değerlendirme bilgisi de bu bilr gilerden hatta belki de en önemlilerinden biridir.Öğretmen adaylarının ölçme ve değerlendirmede kullanılan yöntemlerin amaç ve stratejilerini bilmesi ve bunları oluşturup uygulama becerisine sahip olması fakültede kazandırılması gereken önemli bir beceridir. Elinizdeki bu kitap, söz konusu becerinin kazandırılabilmesi amacına hizmet etmek düşüncesiyle ortaya çıkmış bir üründür. Ülkemizde son yıllarda uygulanmaya başlanan gerek ilkokul gerekse ortaokul ve lise programlarında, öğretmenlerden ders anlatımlarında yapılandırmacı yaklaşımı benimsemelerini ve geleneksel ölçme ve değerlendirme yaklaşımır na dayalı yöntemlerin yanında süreci de dikkate alan alternatif ya da başka bir tanımlamayla tamamlayıcı yöntemleri de kullanmalarını istemektedir. |
Anahtar Kelimeler |
Kitap Adı | Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme |
Bölüm(ler) | Tanılayıcı Dallanmış Ağaç |
Kitap Türü | Kitap Bölümü |
Kitap Alt Türü | Alanında uluslararası yayınlanan kitap bölümü |
Kitap Niteliği | Diğer uluslararası bilimsel kitap |
Kitap Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2014 |
ISBN | 978-605-133-907-8 |
Basıldığı Ülke | Türkiye |
Basıldığı Şehir | Ankara |