img
img
ÖĞRETMEN YETERLİKLERİNİN EĞİTİM ORTAMLARI BAĞLAMINDA İNCELENMESİ: FRANSA ÖRNEĞİ (EĞİTİM VE KÜLTÜR ÇALIŞMALARINDA YENİLİKÇİ YAKLAŞIMLAR)   
Yazarlar (2)
Filiz Mete
Türkiye
Arş. Gör. Rüveyda Nur GARİP Arş. Gör. Rüveyda Nur GARİP
Türkiye
Devamını Göster
Özet
Günümüz koşullarında her toplumun ihtiyaç duyduğu nitelikte bireylerin yetiştirilmesi için, söz konusu bireyleri yetiştirecek öğretmenden sahip olmasını beklediği niteliklerin neler olması gerektiğine dair tartışmalar 2000’li yıllarda hız kazanmıştır. Bu bağlamda, öğretmenlere ilişkin standartların ya da yeterliklerin belirlenmesi çalışmaları dünya genelinde yaygınlaşmıştır. Bu çalışma da Fransa’da öğretmen yeterlikleri ve bu yeterliklerin eğitim ortamlarıyla ilişkilerinin tespit edilmesini amaçlamaktadır. Diğer ülkelerdeki yeterliklerin incelenmesi, ülkelerin öğretmenliğin hangi boyutlarına çok önem verdiği konusunda fikir vereceği ve karşılaştırmalar yapabilmeye olanak sağlayacağı için bu çalışmanın, alanyazın açısından faydalı olacağı düşünülmektedir. Bu doğrultuda Fransa’da resmî olarak belirlenmiş öğretmen yeterlikleri araştırılmış, eğitim ortamlarının fiziksel ve fiziksel olmayan boyutlarına göre ve fiziksel olmayan eğitim ortamlarının boyutlarına göre dağılımlarının nasıl olduğu betimsel yöntem kullanılarak incelenmiştir. İnceleme nesnesi olarak Fransa’nın 2013 yılında Resmi Bülten’de yayımladığı “Eğitim ve Öğretim için 2013 Mesleki Beceriler Çerçevesi” adlı metin oluşturmaktadır. Bu metin Fransa’daki öğretmenlerin yeterliklerini belirtmek amaçlı yayımlanmış ve günümüzde hâlâ geçerli bir çerçevedir. Metinde “Bu çerçeve, Avrupa Parlamentosunun 2006/962/EC tavsiyesinde yer alan yeterlilik kavramının tanımına dayanmaktadır.” diyerek ana kaynağının Avrupa Parlamentosunun tavsiyesi olduğu da belirtilmektedir. Çerçeve metinde yer alan 31 adet yeterlik 3 ana başlığa ayrılmıştır. Yeterliklerin eğitim ortamı ile ilişkisi incelendiğinde bu yeterliklerden …
Anahtar Kelimeler
Kitap Adı EĞİTİM VE KÜLTÜR ÇALIŞMALARINDA YENİLİKÇİ YAKLAŞIMLAR
Bölüm(ler) ÖĞRETMEN YETERLİKLERİNİN EĞİTİM ORTAMLARI BAĞLAMINDA İNCELENMESİ: FRANSA ÖRNEĞİ
Kitap Türü Kitap Bölümü
Kitap Alt Türü Alanında ulusal yayınlanan kitap bölümü
Kitap Niteliği Alanında tanınmış ulusal bir yayınevince basılan bilimsel kitap
Kitap Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2023
ISBN 978-625-6428-44-7
Basıldığı Ülke Türkiye
Basıldığı Şehir Ankara
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş