img
A research on consumer per-ceptions of food and beverage marketing on social media      
Yazarlar
Neşe Acar
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Türkiye
Bülent Çizmeci
Dr. Öğr. Üyesi Ayşegül TURAN
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışma, sosyal medyanın yiyecek içecek sektörünü nasıl etkilediğini incelemek ve yiyecek içeceklerin pazarlanmasına yönelik tüketici tercihlerinde sosyal medyanın etkisini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. İşletmelerin diğer işletmelerle rekabet edebilmeleri için tüketicilerin tüketim alışkanlıkları ve alışkanlıklarını yönlendirerek satın alma kararlarını etkileyen mecraların önemi her geçen gün artmaktadır. Bunlardan biriside sosyal medyadır. Çalışmada tüketicilerin sosyal medya üzerinden yiyecek ve içeceklerin pazarlamasına yönelik algıları tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırma, kolayda örneklem metodu ile belirlenen ve sosyal medya kullanan 403 katılımcı ile anket tekniği kullanılarak yapılmıştır. Yapılan açıklayıcı faktör analizi sonucunda “Paylaşım ve Etki” ve “Sosyal Medyada Tanıtım” olarak adlandırılan 2 faktör bulunmuştur. Doğrulayıcı faktör analizi sonucunda ise sosyal medyadaki paylaşımların yiyecek-içecek işletmesi ile ilgili seçimleri ve verilen kararları etkilediği görülmüştür. Ayrıca kişilerin kendi deneyimlerini paylaşmayı tercih edebilecekleri sonucuna varılmıştır. Bu doğrultuda işletmelerin sosyal medyayı tüketici tercihlerini belirleme ve etkileme noktasında etkili bir tutundurma aracı olarak kullanmaları önerilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi
Dergi ISSN 2528-9527
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 02-2021
Cilt No 17
Sayı 34
Sayfalar 813 / 830
Doi Numarası 10.26466/opus.753599
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 3
A research on consumer per-ceptions of food and beverage marketing on social media

Paylaş