Yazarlar |
Burcu Gülsevil Belber
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Türkiye |
Dr. Öğr. Üyesi Ayşegül TURAN
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmada; termal turizmin Türkiye ve dünyadaki durumuna, Türkiye'nin jeotermal potansiyeli ve termal turizmdeki kullanım oranlarına, termal suların özellikleri ve sağlık açısından faydalarına, Turizm Bakanlığı'nın konuyla ilgili faaliyetlerine, termal turizm işletmelerinde pazarlama karması unsurlarına, Kırşehir'deki termal tesislerin durumuna değinilmiş ve Kırşehir'de termal turizm hizmeti veren işletmelerde konaklayan turistik tüketicilerin tatmin düzeylerine etki eden faktörlerin belirlenmesi üzerine bir araştırmaya yer verilmiştir. Araştırma, termal tesislerde konaklayan turistik tüketicilere anket uygulanarak yapılmıştır. Araştırmanın amacına yönelik faktör analizi ve MANOVA analizi yapılarak, katılımcıların tatmin düzeylerine etki eden faktörler ortaya konulmuş ve demografik özelliklere göre farklılık gösterip göstermediği tespit edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre termal tesislerde konaklayan turistik tüketicilerin tatmin düzeylerinde, "süreç yönetimi", "tesis çalışanlarının niteliği", "tesisin nitelikleri" ve "yeniden satın alma ve önerme davranışları" faktörlerinin etkisi olduğu ve bu faktörlerin tüketicilerin demografik özelliklerine göre farklılık gösterdiği ortaya çıkmıştır |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | . İşletme Araştırmaları Dergisi |
Dergi ISSN | 1309-0712 |
Dergi Tarandığı Indeksler | EBSCO Business Source Corporate Plus, ULAKBİM, DOAJ Directory of Open Acces Journals, ASOS INDEX, Global Impact Factor (GIF). |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2015 |
Cilt No | 7 |
Sayı | 3 |
Sayfalar | 457 / 481 |