img
Matematik Öğretmenlerinin Öğretmenlik Meslek Kanunu Hakkındaki Görüşleri    
Yazarlar
Hasan Bakırcı
Türkiye
Mehmet Baki Liçen
Doç. Dr. Ümit DEMİRAL Doç. Dr. Ümit DEMİRAL
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışmanın amacı, Öğretmenlik Meslek Kanunu hakkında matematik öğretmenlerinin görüşlerini belirlemektir. Çalışma, nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim (fenomenoloji) desenine göre tasarlanmıştır. Çalışmanın katılımcıları, 2022-2023 eğitim öğretim yılında Van’ın Tuşba ilçesinde devlet okullarında görev yapan on matematik öğretmeninden oluşmaktadır. Katılımcılar, amaçlı örneklem yöntemlerinden kolay ulaşılabilir örneklemeye göre belirlenmiştir. Çalışmanın verileri, beş sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Veriler, içerik analizi yöntemi ile çözümlenmiştir. Öğretmenler, Öğretmenlik Meslek Kanunu kapsamında alınan hizmet içi eğitimlerin öğretmenlerin mesleki gelişimlerine katkı sağladığını, genel kültür bilgilerini artırdığını ve güncel öğretim yaklaşımlarından haberdar olduklarını ifade etmişlerdir. Buna karşın öğretmenler, unvan alma kriterlerinin belirlenmesinde öğretmen görüşlerine başvurulmamasını ve mesleki tecrübe ile liyakatin dikkate alınmamasını Öğretmenlik Meslek Kanunu’nun sınırlılıkları olarak belirtmişlerdir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Journal of Computer and Education Research
Dergi ISSN 2148-2896
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 03-2024
Cilt No 12
Sayı 23
Sayfalar 241 / 264
Doi Numarası 10.18009/jcer.1422561
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/3671475
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Matematik Öğretmenlerinin Öğretmenlik Meslek Kanunu Hakkındaki Görüşleri

Paylaş