Yazarlar (1) |
![]() Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmada üniversite öğrencilerinin argüman kurma becerileri ile problem çözme, yaratıcı düşünme ve eleştirel düşünme becerileri arasında yapısal eşitlik modellemesi gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın örneklemini Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören 84 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Toulmin’in argüman kurma modeli, eleştirel düşünme becerisi ölçeği, yaratıcı düşünme becerisi ölçeği ve problem çözme becerisi ölçeği kullanılmıştır. Argüman kurma becerisi ile problem çözme, yaratıcı düşünme ve eleştirel düşünme becerileri arasındaki ilişkileri ortaya koymak için korelasyon analizi kullanılmış, model ise yapısal eşitlik modeli ile test edilmiştir. Korelasyon analizi sonucunda argüman kurma becerisi ile eleştirel düşünme arasındaki ilişki (r=, 729, p˂, 01), yaratıcı düşünme arasındaki ilişki (r=, 734, p˂, 01) ve problem çözme becerisi arasındaki ilişki (r=, 788, p˂, 01) düzeyinde gerçekleşmiştir. Model uyum değerleri χ2= 161.66, df= 74, p=. 00, RMSEA=. 068, GFI=. 92, AGFI=. 88, CFI=. 97, NFI=. 96, NNFI=. 97, SRMR=. 019 şeklinde gerçekleşmiştir. Bu sonuçlara göre problem çözme, yaratıcı düşünme ve eleştirel düşünme becerileri ile argüman kurma becerisi arasında kurulan modelin doğrulandığı görülmektedir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | the Journal of Academic Social Sciences |
Dergi ISSN | 2148-2489 |
Dergi Tarandığı Indeksler | SOBİAD |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2016 |
Cilt No | 4 |
Sayı | 36 |
Sayfalar | 258 / 266 |
Doi Numarası | 10.16992/ASOS.11658 |
Makale Linki | http://www.asosjournal.com/DergiTamDetay.aspx?ID=11658 |