Yazarlar |
Ali GÜNEŞ
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Uygulama ve beceri eğitimlerinin yoğun olması nedeniyle tıp eğitiminin tamamen uzaktan yapılması günümüze kadar hiç tartışma konusu yapılmadı. Modern tıp eğitimi böyle bir küresel salgınla ilk kez karşılaştı. Bu sebeple uzaktan tıp eğitimi yapmaya kimse hazırlıklı değildi. E-öğrenme uygulamaları tıp eğitimi içinde yaygınlığını giderek artıracağı görülmektedir. Örgün eğitim için geliştirilen ve öğrenme yönetim sistemi olarak tanımlanan yazılımlar, asenkron uzaktan eğitimlerin yapılabildiği ve senkron eğitim uygulamalarının entegre edilebildiği bir platform sağladığı için uzaktan eğitimde kullanıma uygundur. Böyle bir öğretim yönetim sistemini eğitim öğretim hayatımızın başından beri yaklaşık dört yıldır kullandığımız için bu süreçte tıp eğitimimizi kesintiye uğratmadan sürdürebildik. Ancak tıp eğitiminin temel hekimlik uygulama ve becerilerinin uzaktan eğitimle verilmeyeceği, elektronik ortamlarda yapılan sınavlarda güvenlik sorununun en önemli kısıtlılık olduğu yaşanarak görülmüştür. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Tıp Eğitimi Dünyası |
Dergi Tarandığı Indeksler | |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 04-2021 |
Cilt No | 20 |
Sayı | 60 |
Sayfalar | 87 / 90 |