img
Öğretmen adaylarının bilimsel araştırmaları inceleme yeterlikleri   
Yazarlar
Prof. Dr. Mehmet TAŞDEMİR Prof. Dr. Mehmet TAŞDEMİR
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Adem TAŞDEMİR Prof. Dr. Adem TAŞDEMİR
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Öğretmen yetiştirmede, öğretmen yeterliklerinin önemli bir boyutunun bilimsel araştırma yeterlikleri olması gerektiği hemen herkesçe kabul edilen bir gerçektir. Bu araştırma ile Türkçe öğretmeni adaylarının bilimsel araştırmaları inceleme yeterlik düzeylerinin tespiti amaçlamıştır. Araştırma Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Türkçe öğretmeni adayı 48 öğrenci ile yürütülmüştür. Araştırma betimsel bir araştırma olup, çalışma grubu amaçlı örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Araştırma verileri katılımcıların yurtiçi hakemli dergilerde yayınlanmış bilimsel bir makalenin incelemelerine dayalı olarak elde edilmiştir. Katılımcıların ayrıntılı incelemesine sunulan araştırma makaleleri, geliştirilen bir ölçek doğrultusunda araştırmacılarca incelenerek araştırma verileri elde edilmiştir. Araştırma bulgularına göre, Türkçe öğretmeni adaylarının bilimsel araştırma makalelerinin taşıması gereken özellikleri ne düzeyde tespit edebildiklerine ilişkin olarak; bilimsel bir makalenin problem durumu, yöntem, bulgular ve sonuç/önerilere ilişkin boyutlarındaki yeterlikleri, araştırmanın yazım kurallarına uygunluğu gibi biçimselliği ile ilgili boyutlarındaki yeterliklerine oranla daha düşük oranda olduğu görülmüştür.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Dergi ISSN 1302-1796
Dergi Tarandığı Indeksler TUBİTAK Sosyal Bilimler Veri Tabanı
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 10-2011
Cilt No 26
Sayfalar 343 / 353
Makale Linki http://dergisosyalbil.selcuk.edu.tr/susbed/index
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 22

Paylaş