img
img
The Mediating Role of School Climate in the Effect of Teaching Quality on School Engagement     
Yazarlar (3)
Mustafa Demir
Bayburt Üniversitesi, Türkiye
Dr. Öğr. Üyesi Mustafa ÖZGÖL Dr. Öğr. Üyesi Mustafa ÖZGÖL
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Okay Demir
T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Öğretim kalitesinin üniversite öğrencilerinin okula bağlılık düzeylerini okul iklimi aracılığı ile etkileme düzeylerini ortaya koymak önemli görülmektedir. Bu bağlamda bu araştırmanın amacı, öğretim kalitesinin öğrencilerin okula bağlılık düzeylerini etkilemesinde okul ikliminin aracı rolünü ortaya koymaktır. Bu doğrultuda araştırma ilişkisel tarama modeline uygun olarak tasarlanmıştır. Araştırmaya eğitim fakültesinde öğrenim gören toplam 266 üniversite öğrencisi katılmıştır. Çalışmanın öğretim kalitesinin okul iklimini, okul ikliminin de okula bağlılık düzeyini doğrudan etkilediği ve öğretim kalitesinin okula bağlılığı okul ikliminin aracı rolü ile dolaylı yoldan etkilediği görülmüştür. Ayrıca öğretim kalitesi ile okula bağlılık arasında anlamlı bir ilişki bulunmasına rağmen kalitenin bağlılık düzeyini doğrudan etkilemediği tespit edilmiştir. Elde edilen bulgulardan hareketle öğretim kalitesi fazla olan ve okul ikliminin olumlu etkisinin hissedildiği bir okul ortamında öğrencilerin okula bağlılık düzeyinin artacağı söylenebilir. Bu doğrultuda öğrencilerin okula bağlılığını arttırmak adına öğretim kalitesinin yanı sıra olumlu bir okul iklimini destekleyecek faaliyetlerin de yapılması önemli görülmektedir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan tam makale
Dergi Adı Ondokuz Mayis University Journal of Education Faculty
Dergi ISSN 2648-0278
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 06-2024
Cilt No 43
Sayı 1
Sayfalar 81 / 100
Doi Numarası 10.7822/omuefd.1258429
Makale Linki http://dx.doi.org/10.7822/omuefd.1258429
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
The Mediating Role of School Climate in the Effect of Teaching Quality on School Engagement

Paylaş