img
İlköğretim müfredatındaki fen ve dil temelli derslerin disiplinlerarası yaklaşımla incelenmesi   
Yazarlar
 Mehmet TAŞDEMİR Mehmet TAŞDEMİR
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
 Adem TAŞDEMİR Adem TAŞDEMİR
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
İlköğretim öğrencilerinin bilişsel düzeyde ders başarılarının ve disiplinler arası öğrenme ilişkilerinin belirlendiği bu çalışma da tarama tekniği kullanılmış ve araştırma verileri, örneklemi oluşturan okullardaki akademik başarı notları doküman analizi incelemesine dayalı olarak elde edilmiştir. Çalışma grubunu, 2005-2006 öğretim yılında Kırşehir il merkezindeki öğrenci yoğunluğu fazla olan 14 okulun 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflarında öğrenim görmüş 5457 öğrenci oluşturmuştur. Öğrencilerin Türkçe, Yabancı Dil, Fen ve Teknoloji ve Matematik dersindeki başarılarının sınıf düzeylerine ve cinsiyetle bir ilişkisinin olup olmadığını belirlemek için bağımsız t-Testi ve Pearson korelasyon katsayısı istatistik teknikleri kullanılmıştır. Öğrencilerin yılsonu başarı notları incelendiğinde Türkçe dersi not ortalamalarının en yüksek değerde iken Matematik dersi not ortalamalarının en düşük değerde olduğu, genel anlamda dil temelli öğrenme derslerinde (Türkçe ve Yabancı Dil) fen temelli öğrenme derslerine (Fen ve Teknoloji ve Matematik) göre daha başarılı oldukları ve dersler arasında yüksek ve pozitif yönlü bir korelasyon olduğu saptanmıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Dergi ISSN 1012-0165
Dergi Tarandığı Indeksler TÜBİTAK – Sosyal Bilimler Veri Tabanı
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2011
Cilt No 21
Sayı 1
Sayfalar 217 / 232
Makale Linki http://sosbe.firat.edu.tr/tr/node/128
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 8

Paylaş