img
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN VE OLMAYAN ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN ÖZ-YETERLİK ALGILARI İLE SÜREKLİ ÖFKE VE ÖFKE İFADE TARZLARININ İNCELENMESİ   
Yazarlar
Dr. Öğr. Üyesi Umay Bilge BALTACI
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Selahattin Avşaroğlu
Necmettin Erbakan Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırmada öğrenme güçlüğü olan ve olmayan ortaokul öğrencilerinin öz-yeterlik algıları, sürekli öfkeleri ve öfke ifade tarzları incelenmiştir. Çalışmanın araştırma grubunu öğrenme güçlüğü olan 55 kişi ve olmayan 55 kişi olmak üzere toplam 110 ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Araş rmada işisel Bilgi Formu , Çocuklar çin z-yeterlik lçeği'', Sürekli e ve e fade Tarzı lçeği kullanılmış r. Gerçekleştirilen araştırmada verilerin analizleri SPSS 20 paket programıyla yapılmıştır. Verilerin analizinde Mann-Whitney U Testi uygulanmıştır. ğrencilerin öğrenme güçlüğü görülme durumu ile akademik öz-yeterlik, sosyal öz-yeterlik, duygusal öz-yeterlik, genel öz-yeterlik, içe yönelik öfke ve öfke kontrol puan ortalamaları arasında anlamlı düzeyde bir farklılığın olduğu görülmüştür. ğrenme güçlüğü olmayan öğrencilerin sosyal öz-yeterlik puan ortalamaları ile cinsiyetleri arasında anlamlı bir farklılaşmanın olduğu bulunmuştur. ğrenme güçlüğü olan öğrencilerin öfke kontrol puan ortalamaları ile cinsiyetleri arasında anlamlı bir farklılık saptanmıştır. ğrenme güçlüğü olmayan öğrencilerin ise sürekli öfke puan ortalamalarıyla cinsiyetleri arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur
Anahtar Kelimeler
Bildiri Türü Tebliğ/Bildiri
Bildiri Alt Türü Özet Metin Olarak Yayımlanan Tebliğ (Uluslararası Kongre/Sempozyum)
Bildiri Niteliği Alanında Hakemli Uluslararası Kongre/Sempozyum
Bildiri Dili Türkçe
Kongre Adı II INTERNATIONAL ACADEMIC RESEARCH CONGRESS
Kongre Tarihi 19-10-2017 / 21-10-2017
Basıldığı Ülke Türkiye
Basıldığı Şehir Antalya
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş