Yazarlar (1) |
![]() Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırmanın amacı, öğretim elemanlarının üniversite yönetiminde holakrasi modelini benimseme düzeylerini ölçmek için geçerli, güvenilir ve elverişli bir veri toplama aracı geliştirmektir. Bu araştırmanın verileri 2020-2021 eğitim-öğretim yılında Türkiye’deki devlet üniversitelerinin eğitim fakültelerinde görev yapan öğretim elemanlarından elde edilmiştir. Araştırmaya katılım tamamen gönüllülük esasına dayalıdır. Elde edilen veriler, 268 kişiden oluşan örneklemden toplanmıştır. Araştırma kapsamında veri toplama aracı olarak Yükseköğretimde Holakrasi Ölçeği (YHÖ) kullanılmıştır. YHÖ’ nün taslak formu holakrasiye ilişkin literatür doğrultusunda araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. Taslak form, biri ölçme değerlendirme alanında uzman olmak üzere 14 farklı uzmanın görüşüne sunulmuştur. Böylelikle araştırmanın kapsam geçerliği sağlanmıştır. Yapılan analizler sonucunda, açıklanan varyansın %63,228 olduğu ve yapının üç bileşenden oluştuğu tespit edilmiş olup uyum indeks değerlerinin iyi düzeyde olduğu ortaya konulmuştur. Ölçeğin geçerliği için açımlayıcı faktör analizi (AFA) ve doğrulayıcı faktör analizi (DFA) yapılmış, güvenirliği için ise Cronbach’s Alpha katsayısı hesaplanmıştır. Ölçek maddelerinin ayırt ediciliği ise madde toplam korelasyonları ile incelenmiştir. Analizlerin ardından kuramsal temelleriyle uyum içinde olan 25 maddelik bu ölçeğin öğretim elemanlarının görüşlerini ölçmede kullanılmak için uygun, geçerli ve güvenilir bir ölçek olduğu saptanmıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Üniversite Araştırmaları Dergisi (Online) |
Dergi ISSN | 2636-7459 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 01-2024 |
Cilt No | 7 |
Sayı | 3 |
Sayfalar | 296 / 304 |
Doi Numarası | 10.32329/uad.1490403 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/pub/uad |
Atıf Sayıları | |
Google Scholar | 1 |