img
img
Democratic Characteristics of Classroom Discourse in Social Studies Lessons in Turkey    
Yazarlar (1)
Prof. Dr. Zafer KUŞ Prof. Dr. Zafer KUŞ
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
In 2005, Turkey underwent a significant educational reform, transitioning from a traditional teaching approach to a constructivist model. This reform also had an impact on the teaching of social studies. Previously, social studies primarily focused on transmitting cultural heritage and national identity, with teachers serving as the main source of...
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı Citizenship Education Research Journal
Dergi ISSN 172-406
Dergi Tarandığı Indeksler SUDOC
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2024
Cilt No 12
Sayı 1
Sayfalar 26 / 38
Makale Linki https://ojs-o.library.ubc.ca/index.php/CERJ/issue/view/36
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş