img
Okullarda başarı ve başarısızlık olgusu Tipik öğrenci davranışları yönüyle bir durum araştırması   
Yazarlar
Prof. Dr. Mehmet TAŞDEMİR
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Adem TAŞDEMİR
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Çağdaş Cengiz
Türkiye
Özet
Öğrenenin, öğrenme ortamında olumsuz davranışlarda bulunması hem kendisinin hem de başkalarının öğrenmesini olumsuz etkilemekte, öğrenme ortamında olumlu sosyal etkileşimi engellemektedir. Bu da istendik davranış oluşturma sürecinde öğretim sürecini etkileyen önemli dışsal değişkenlerden biri olarak ortaya çıkmaktadır. Bu anlamda, öğrencilerin olumlu-olumsuz davranışları belirlenerek başarısızlık olgusunun tanımlanması ve bağlı olduğu kaynaklarının saptanması önemli yer tutmaktadır. Bu araştırmada bilişsel olarak başarı durumu en yüksek ve en düşük olarak tanımlanan öğrencilerin davranış türleri 9 boyutta saptanmaya çalışılmıştır. Bu anlamda çalışma, nitel bir durum saptaması olup olgubilim çalışmasıdır. Çalışma grubunun oluşturulmasında aykırı durum örneklemesi kullanılmış ve sınıflarda başarılı ve başarısız olarak nitelendirilen öğrenciler amaçsal olarak oluşturulmuştur. Verilerin elde edilmesinde yarı yapılandırılmış gözlem formu (YYGF) kullanılmış ve araştırmacılar sürece tam katılımcı olarak katılmışlardır. Elde edilen nitel verilerin çözümlenmesinde içerik analizi türlerinden kategorik analiz kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, başarısız olarak nitelendirilen öğrencilerin birçok olumsuz davranışı, örtük ve açık olarak gruplandırılmıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Uludağ ÜniversitesiEğitim FakültesiDergisi
Dergi ISSN 1301-3416
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 06-2010
Cilt No 23
Sayı 2
Sayfalar 471 / 503
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 4

Paylaş