Yazarlar |
Murat Demirbaş
Kırıkkale Üniversitesi, Türkiye |
Aykut Emre Bozdoğan
Giresun Üniversitesi, Türkiye |
Adem TAŞDEMİR
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
İşbirlikli öğrenme yönteminin öğrencilerin başarılarına etkisinin incelendiği bu araştırma için, Fen Bilgisi Öğretmenliği 1. sınıfında öğrenim gören 210 öğrenciden 1 deney 1 kontrol grubu oluşturulmuştur. Öğretim etkinliklerinin gerçekleştirileceği ders olarak, Fizik II Laboratuarı Dersi seçilmiş ve uygulama “Elektrik” ünitesinin işleneceği haftaları kapsamıştır. Verilerin toplanması amacıyla, uygulama düzeyinde 25 sorudan oluşan bir akademik başarı testi geliştirilmiştir. Başarı testinin güvenirliği için, KR-20 güvenirlik analizi yapılmış, analiz sonucunda testin KR-20 güvenirlik katsayısı 0.73 olarak bulunmuştur. Deney ve Kontrol gruplarının başarı testleri arasında anlamlı bir ilişkinin olup olmadığını belirlemek için ilişkili ve ilişkisiz örneklemler için t-Testi analizi kullanılmıştır.Araştırma sonucunda, deney ve kontrol grubu öğrencilerinin başarı ön test – son test puanları arasında anlamlı farklılığın olduğu görülmüştür. Deney ve kontrol grubu öğrencilerinin başarı son test puanları arasındaki ilişki incelenmiş, deney grubundaki öğrencilerin son test puanlarının kontrol grubundaki öğrencilerin son test puanlarından yüksek olmasına rağmen bu farklılık istatistiksel olarak anlamlı olmamıştır. Bu sonuçlara göre, işbirlikli öğrenme yönteminin öğrencilerin fen konularındaki başarılarını arttırmaya yönelik etkileri için önerilerde bulunulmuştur. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 1300-302X |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2008 |
Cilt No | 26 |
Sayfalar | 25 / 34 |
Makale Linki | http://dergipark.ulakbim.gov.tr/omuefd/ |