img
Lise Felsefe Öğretim Programlarının Öğretmen Ve Öğrenci Görüşleri Çerçevesinde Değerlendirilmesi   
Yazarlar
Prof. Dr. Hacı Ömer BEYDOĞAN
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Mustafa Cihan
Atatürk Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Adem TAŞDEMİR
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışmada orta öğretim kurumlarında yer alan“Felsefe Öğretim Programı” nın öğrenme-öğretme sürecindeki işleyişi değerlendirilmiştir. Bu bağlamda felsefe öğretim hedefleri, öğretim muhtevası, öğrenme ve öğretme sürecinde izlenen stratejiler ve öğretim yöntemlerinin verimlilik düzeyi öğretmen ve öğrenci görüşleri çerçevesinde değerlendirilmiştir. Öğrencilerin felsefi düşünmelerine temel teşkil edecek davranışları edinmedeki yetersizlikler belirlenmeye çalışılmıştır. Tarama yöntemine dayalı yürütülen bu çalışmada, felsefe öğretim programının işleyişindeki yetersizliklerle ilgili hem öğretmenlerin hem de öğrencilerin hemfikir oldukları hususlar belirlenerek, yetersizliklerin giderilmesine yönelik önerilere yer verilmiştir.
Anahtar Kelimeler
öğretmen görüşleri,değerlendirme,öğrenci görüşleri,lise ders programı,felsefe eğitimi
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 2147-1037
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2006
Cilt No 7
Sayı 2
Sayfalar 17 / 37
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 2

Paylaş