Yazarlar |
Hacı Ömer BEYDOĞAN
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Mustafa Cihan
Atatürk Üniversitesi, Türkiye |
Adem TAŞDEMİR
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmada orta öğretim kurumlarında yer alan“Felsefe Öğretim Programı” nın öğrenme-öğretme sürecindeki işleyişi değerlendirilmiştir. Bu bağlamda felsefe öğretim hedefleri, öğretim muhtevası, öğrenme ve öğretme sürecinde izlenen stratejiler ve öğretim yöntemlerinin verimlilik düzeyi öğretmen ve öğrenci görüşleri çerçevesinde değerlendirilmiştir. Öğrencilerin felsefi düşünmelerine temel teşkil edecek davranışları edinmedeki yetersizlikler belirlenmeye çalışılmıştır. Tarama yöntemine dayalı yürütülen bu çalışmada, felsefe öğretim programının işleyişindeki yetersizliklerle ilgili hem öğretmenlerin hem de öğrencilerin hemfikir oldukları hususlar belirlenerek, yetersizliklerin giderilmesine yönelik önerilere yer verilmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 2147-1037 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2006 |
Cilt No | 7 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 17 / 37 |