| Yazarlar (1) |
Öğr. Gör. Esra YILMAZ
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
| Özet |
| Medya araçlarının çeşitliliği, yirminci yüzyıl başlarında öncelikle radyo ve ardından televizyonun icadedilerek yayılmasıyla artmıştır. Bu artış beraberinde işitsel ve görsel medya anlayışını doğurmuştur. Peşpeşe gelen bu teknolojik yenilikler, işitsel ve görsel medya alanınnın konumunu daha da kuvvetlendirmiş, toplumsal etkisinin de genişlemesine neden olmuştur. Günümüzde en yaygın kitle iletişim aracı televizyondur. Televizyonun hayatımızdaki yeri ve etkisi her geçen gün artmaktadır. İnsan yaşamının her alanına nüfuz eden televizyon, günümüzde sadece bilgilendirme ve eğlendirme amaçlarının dışına çıkarak özellikle “kişiler ve toplumlar” üzerinde etkili ve yadsınamaz bir algı oluşturma yetisine de sahip olmuştur. Bu açıdan bakıldığında televizyon,“bir toplumdaki hâkim kültürel değerleri ve ortak yargıları tekrar üretebilen” gücü çeşitli araştırmalarla kanıtlanmış “kitle iletişim araçlarından” birisi haline gelmiştir … |
| Anahtar Kelimeler |
| Makale Türü | Özgün Makale |
| Makale Alt Türü | Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale |
| Dergi Adı | TURAN-SAM |
| Dergi ISSN | 1308-8041 |
| Dergi Tarandığı Indeksler | Uluslararası Endeksli Dergi |
| Makale Dili | Türkçe |
| Basım Tarihi | 12-2022 |
| Cilt No | 14 |
| Sayı | 56 |
| Sayfalar | 213 / 226 |
| Doi Numarası | 10.15189/1308-8041 |
| Makale Linki | https://turansam.com/wp-content/uploads/2022/12/TURAN-SAM_56.pdf |