img
img
TELEVİZYON DİZİLERİNİN TOPLUM ÜZERİNDEKİ ETKİLERİNE İLİŞKİN DOKTORA TEZ ÇALIŞMALARINA DAİR BİR İNCELEME   
Yazarlar (1)
Öğr. Gör. Esra YILMAZ Öğr. Gör. Esra YILMAZ
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Medya araçlarının çeşitliliği, yirminci yüzyıl başlarında öncelikle radyo ve ardından televizyonun icadedilerek yayılmasıyla artmıştır. Bu artış beraberinde işitsel ve görsel medya anlayışını doğurmuştur. Peşpeşe gelen bu teknolojik yenilikler, işitsel ve görsel medya alanınnın konumunu daha da kuvvetlendirmiş, toplumsal etkisinin de genişlemesine neden olmuştur. Günümüzde en yaygın kitle iletişim aracı televizyondur. Televizyonun hayatımızdaki yeri ve etkisi her geçen gün artmaktadır. İnsan yaşamının her alanına nüfuz eden televizyon, günümüzde sadece bilgilendirme ve eğlendirme amaçlarının dışına çıkarak özellikle “kişiler ve toplumlar” üzerinde etkili ve yadsınamaz bir algı oluşturma yetisine de sahip olmuştur. Bu açıdan bakıldığında televizyon,“bir toplumdaki hâkim kültürel değerleri ve ortak yargıları tekrar üretebilen” gücü çeşitli araştırmalarla kanıtlanmış “kitle iletişim araçlarından” birisi haline gelmiştir …
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı TURAN-SAM
Dergi ISSN 1308-8041
Dergi Tarandığı Indeksler Uluslararası Endeksli Dergi
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2022
Cilt No 14
Sayı 56
Sayfalar 213 / 226
Doi Numarası 10.15189/1308-8041
Makale Linki https://turansam.com/wp-content/uploads/2022/12/TURAN-SAM_56.pdf