img
Tüketicilerin dijital ürünleri benimseme sürecinde değişim temsilcileri   
Yazarlar
Dr. Öğr. Üyesi Gizem Şebnem BEYDOĞAN Dr. Öğr. Üyesi Gizem Şebnem BEYDOĞAN
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Teknolojideki gelişmeler, teknolojik değişimlerin gözlemlenmesini ve sürecin işletmelerde gerekli teknolojik gidişata uygun şekilde yürütülmesini sağlamıştır. Bu nedenle işletmeler yönetim stratejilerinde gerekli bazı değişiklikleri yapmışlardır. İşletmeler için süreci yönlendirmek, gerekli değişiklikleri yapmak, işverenler ve çalışanlar arasındaki koordinasyonu sağlamak, geleceğe yönelik iyi bir vizyon oluşturmak için inovasyon temsilcilerini oluşturma sürecine öncülük etmektedirler. İşletmelerde stratejik değişiklikler çerçevesinde yapılan uygulamalar, yeniliklerin toplumda doğrudan veya dolaylı olarak benimsenmesini desteklemektedir. Bu çalışma toplumda teknolojik dönüşüm için alt yapı oluşturmuştur. Teknolojik dönüşümü gerçekleştirmek için toplumun tüm kesimlerinde teknoloji bilincini oluşturmak, fırsat eşitliğinin sağlanması açısından çok önemlidir. Bu çalışmada, literatürde konuyla ilgili kaynaklar taranmış, teknolojik ürünlerin tüketiciler tarafından benimsenmesine ve algılanmasına yönelik farklı kabul modelleri araştırılmış, elde edilen veriler sentezlenmiş, teknoloji temsilcilerinin ve temsilciliklerinin görev ve sorumlulukları anlatılmıştır. Teknoloji yenilik liderlerinin işlev ve rollerinin ele alınmasına göre teknolojik ürünlerin ülkede yaygınlaşmasına katkısı, tüketicilerin dijital teknolojileri benimseme sürecine katkıları tartışılmaktadır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Diğer (Teknik, not, yorum, vaka takdimi, editöre mektup, özet, kitap krıtiği, araştırma notu, bilirkişi raporu ve benzeri)
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan teknik not, editöre mektup, tartışma, vaka takdimi ve özet türünden makale
Dergi Adı Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Dergi ISSN 1592-aeus
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2022
Cilt No 8
Sayı 2
Sayfalar 578 / 595
Doi Numarası 10.31592/aeusbed.1096814.
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/pub/aeusbed
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 1
Tüketicilerin dijital ürünleri benimseme sürecinde değişim temsilcileri

Paylaş