img
img
Türkiye’de Kodlama Eğitimi Üzerine Yapılan Çalışmalara Genel Bir Bakış   
Yazarlar (2)
Dr. Öğr. Üyesi Tuğba KANMAZ Dr. Öğr. Üyesi Tuğba KANMAZ
Kütahya Dumlupınar Üniversitesi
Fatma Tezel Şahin
Gazi Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu çalışmada, Türkiye’de kodlama eğitimine yönelik gerçekleştirilen araştırmaların içerikleri hakkında araştırmacılara genel bir çerçeve sunmak amaçlanmıştır. Araştırmada yer alan çalışmalar ulusal tez merkezinde taranan yüksek lisans-doktora tezleri, eğitim bilimleri alan indekslerinden biri olan Education Resources Information Center (ERIC), Google Akademik, Ulusal Akademik Ağ ve Bilgi Merkezi (ULAKBİM) Sosyal Bilimler veri tabanlarında taranan dergilerde ‘kodlama’,‘kodlama eğitimi’ve ‘kodlama öğretimi’sözcükleri temel alınarak taranmıştır. Anahtar kelimeler ile arama yapıldığında eğitim ve bilimsel disiplinler alanında 1645 çalışmaya ulaşılmıştır. Sonuçlar eğitim ve eğitsel araştırmalar ile sınırlandırıldığında 12 makale ve internet üzerinden erişime açık olan 10 lisansüstü tez çalışması araştırma kapsamına dahil edilmiştir. Kodlama eğitimi ile ilgili alanda yapılmış olan çalışmaların içeriğinin belirlenmesi amacıyla doküman analizine başvurulmuştur. İncelenen çalışmalar; üniversite, araştırma yılları, araştırma türü, araştırma konusu, araştırma modeli, çalışma grubu, veri toplama araçları ve veri analiz yöntemi açısından ele alınmıştır.
Anahtar Kelimeler
Bildiri Türü Tebliğ/Bildiri
Bildiri Alt Türü Tam Metin Olarak Yayınlanan Tebliğ (Uluslararası Kongre/Sempozyum)
Bildiri Niteliği Alanında Hakemli Uluslararası Kongre/Sempozyum
Bildiri Dili Türkçe
Kongre Adı 2. ULUSLARARASI TEMEL EĞİTİM KONGRESİ
Kongre Tarihi 23-10-2019 / 27-10-2019
Basıldığı Ülke
Basıldığı Şehir
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 1

Paylaş