| Yazarlar (2) |
Dr. Öğr. Üyesi Tuğba KANMAZ
Kütahya Dumlupınar Üniversitesi |
|
Gazi Üniversitesi, Türkiye |
| Özet |
| Bu çalışmada, Türkiye’de kodlama eğitimine yönelik gerçekleştirilen araştırmaların içerikleri hakkında araştırmacılara genel bir çerçeve sunmak amaçlanmıştır. Araştırmada yer alan çalışmalar ulusal tez merkezinde taranan yüksek lisans-doktora tezleri, eğitim bilimleri alan indekslerinden biri olan Education Resources Information Center (ERIC), Google Akademik, Ulusal Akademik Ağ ve Bilgi Merkezi (ULAKBİM) Sosyal Bilimler veri tabanlarında taranan dergilerde ‘kodlama’,‘kodlama eğitimi’ve ‘kodlama öğretimi’sözcükleri temel alınarak taranmıştır. Anahtar kelimeler ile arama yapıldığında eğitim ve bilimsel disiplinler alanında 1645 çalışmaya ulaşılmıştır. Sonuçlar eğitim ve eğitsel araştırmalar ile sınırlandırıldığında 12 makale ve internet üzerinden erişime açık olan 10 lisansüstü tez çalışması araştırma kapsamına dahil edilmiştir. Kodlama eğitimi ile ilgili alanda yapılmış olan çalışmaların içeriğinin belirlenmesi amacıyla doküman analizine başvurulmuştur. İncelenen çalışmalar; üniversite, araştırma yılları, araştırma türü, araştırma konusu, araştırma modeli, çalışma grubu, veri toplama araçları ve veri analiz yöntemi açısından ele alınmıştır. |
| Anahtar Kelimeler |
| Bildiri Türü | Tebliğ/Bildiri |
| Bildiri Alt Türü | Tam Metin Olarak Yayınlanan Tebliğ (Uluslararası Kongre/Sempozyum) |
| Bildiri Niteliği | Alanında Hakemli Uluslararası Kongre/Sempozyum |
| Bildiri Dili | Türkçe |
| Kongre Adı | 2. ULUSLARARASI TEMEL EĞİTİM KONGRESİ |
| Kongre Tarihi | 23-10-2019 / 27-10-2019 |
| Basıldığı Ülke | |
| Basıldığı Şehir |