img
img
YARATICI DRAMA ETKİNLİKLERİNİN PLANLANMASI VE UYGULANMASINA İLİŞKİN OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİ    
Yazarlar (2)
Dr. Öğr. Üyesi Tuğba KANMAZ Dr. Öğr. Üyesi Tuğba KANMAZ
Kütahya Dumlupınar Üniversitesi
Fatma Tezel Şahin
Gazi Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu araştırmada okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin yaratıcı drama etkinliklerinin planlanması ve uygulanmasına ilişkin görüşlerini belirlemek amaçlanmıştır. Bu doğrultuda nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni benimsenmiştir. Araştırmanın çalışma grubu amaçlı örnekleme tekniklerinden kartopu örnekleme ile belirlenmiştir. Araştırmaya, 2022-2023 eğitim-öğretim yılında bağımsız anaokullarında ve ilkokula bağlı anasınıflarında çalışan 20 gönüllü okul öncesi öğretmeni katılmıştır. Okul öncesi öğretmenlerinin yaratıcı drama etkinliklerinin planlanması ve uygulamasına ilişkin görüşlerini belirlemek için Öğretmen Görüşme Formu’ndan yararlanılmıştır. Görüşme formunda yer alan sorular öğretmenlere yüz yüze veya telefon aracılığı ile yöneltilmiştir. Okul öncesi öğretmenleri ile yapılan görüşmeler sonrasında elde edilen veriler içerik analizi ile çözümlenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre okul öncesi öğretmenlerinin büyük çoğunluğunun yaratıcı drama etkinliklerine haftada birden fazla kere yer verdikleri görülmüştür. Öğretmenlerin, yaratıcı drama etkinliklerini planlarken; kazanım ve göstergelere, yaş grubuna, çocukların ilgisini çekmesine, yaratıcılıklarını geliştirmesine ve farklı bakış açıları kazanmasına dikkat ettiklerine rastlanmıştır. Sonuçlar öğretmenlerin yaratıcı drama etkinliklerini uygularken çocukları zorlamamaya, onların isteklerini gözetmeye, duygu ve düşüncelerini rahatça ifade edebilmelerine özen gösterdikleri yönündedir. Öğretmenlerin yaratıcı drama etkinliklerini uygularken karşılaştıkları sorunların başında ise çocukların isteksizliği ve çekingenliği gelmektedir. Ayrıca öğretmenlerin sınıfların yeterli …
Anahtar Kelimeler
Bildiri Türü Tebliğ/Bildiri
Bildiri Alt Türü Özet Metin Olarak Yayınlanan Tebliğ (Uluslararası Kongre/Sempozyum)
Bildiri Niteliği Alanında Hakemli Uluslararası Kongre/Sempozyum
Bildiri Dili Türkçe
Kongre Adı 6.ULUSLARARASI AVRASYA SPOR, EĞİTİM VE TOPLUM KONGRESİ
Kongre Tarihi 24-10-2022 /
Basıldığı Ülke Türkiye
Basıldığı Şehir Diyarbakır
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş