img
img
Okul Öncesinde Akran İlişkileri Ölçeği Ebeveyn ve Öğretmen Formlarının Geliştirilmesi     
Yazarlar (2)
Dr. Öğr. Üyesi Tuğba KANMAZ Dr. Öğr. Üyesi Tuğba KANMAZ
Kütahya Dumlupınar Üniversitesi
Fatma Tezel Şahin
Gazi Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Çalışmada okul öncesinde akran ilişkileri ölçeği ebeveyn ve öğretmen formlarının geliştirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini 4-6 yaş grubunda çocuğu olan 398 ebeveyn ve okul öncesi eğitim kurumunda görev yapan 331 okul öncesi öğretmeni oluşturmuştur. Kapsam geçerliliği için uzman ve öğretmen görüşleri doğrultusunda şekil alan beş faktörlü 72 maddelik okul öncesinde akran ilişkileri ölçeği ebeveyn ve öğretmen formları veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Açıklayıcı ve doğrulayıcı faktör analizleri sonrasında ebeveyn formu; zorba çocuk, arkadaşlık, iletişim ve etkileşim, empati/prososyal davranışlar, mağdur çocuk olmak üzere 5 alt boyut toplamda 33 maddeden, öğretmen formu; zorba çocuk, arkadaşlık ve etkileşim (sosyal etkileşim), mağdur çocuk olmak üzere 3 alt boyuttan ve 37 maddeden oluşan son halini almıştır. Ebeveyn formunun Cronbach alfa katsayısı 0, 89 olup, alt boyutların …
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı Turkish Studies
Dergi ISSN 1468-3849 Wos Dergi Scopus Dergi
Dergi Tarandığı Indeksler Central & Eastern European Academic Source (EBSCO)
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 07-2022
Cilt No 17
Sayı 3
Sayfalar 437 / 468
Doi Numarası 10.7827/TurkishStudies.55791
Makale Linki https://turkishstudies.net/education?mod=tammetin&makaleadi=&key=55791