| Yazarlar (2) |
Dr. Öğr. Üyesi Tuğba KANMAZ
Kütahya Dumlupınar Üniversitesi |
|
Gazi Üniversitesi, Türkiye |
| Özet |
| Çalışmada okul öncesinde akran ilişkileri ölçeği ebeveyn ve öğretmen formlarının geliştirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini 4-6 yaş grubunda çocuğu olan 398 ebeveyn ve okul öncesi eğitim kurumunda görev yapan 331 okul öncesi öğretmeni oluşturmuştur. Kapsam geçerliliği için uzman ve öğretmen görüşleri doğrultusunda şekil alan beş faktörlü 72 maddelik okul öncesinde akran ilişkileri ölçeği ebeveyn ve öğretmen formları veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Açıklayıcı ve doğrulayıcı faktör analizleri sonrasında ebeveyn formu; zorba çocuk, arkadaşlık, iletişim ve etkileşim, empati/prososyal davranışlar, mağdur çocuk olmak üzere 5 alt boyut toplamda 33 maddeden, öğretmen formu; zorba çocuk, arkadaşlık ve etkileşim (sosyal etkileşim), mağdur çocuk olmak üzere 3 alt boyuttan ve 37 maddeden oluşan son halini almıştır. Ebeveyn formunun Cronbach alfa katsayısı 0, 89 olup, alt boyutların … |
| Anahtar Kelimeler |
| Makale Türü | Özgün Makale |
| Makale Alt Türü | Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale |
| Dergi Adı | Turkish Studies |
| Dergi ISSN | 1468-3849 Wos Dergi Scopus Dergi |
| Dergi Tarandığı Indeksler | Central & Eastern European Academic Source (EBSCO) |
| Makale Dili | Türkçe |
| Basım Tarihi | 07-2022 |
| Cilt No | 17 |
| Sayı | 3 |
| Sayfalar | 437 / 468 |
| Doi Numarası | 10.7827/TurkishStudies.55791 |
| Makale Linki | https://turkishstudies.net/education?mod=tammetin&makaleadi=&key=55791 |